Gå til innhold
Arkivverket

[#24849] Bygdebok/kirkebok for Hole. Trenger hjelp!


Gjest Heidi Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Karlsen

Jeg trenger hjelp til å slå opp i bygdebok eller kirkebok for familien Ringen fra Hole. Er det noen som kan hjelpe meg med det? Har funnet 3 stykker her på digitalarkvivet som heter Ringen, men det er kanskje fler? Men jeg er ute etter en som er født etter 1900. Kan mailes privat på heikarls@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Jeg håper at spørgeren vet forskjellen på Ringsaker og Ringerike??Lenken som Heidi Karlsen gikk jo til Ringen i Ringsaker , mens Ringen i Hole på Ringerike er et helt annet sted.I 1900 er det 3 steder som kalles for Ringen i Hole kommune.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Karlsen

Jeg er klar over forskjellene men tenkte det var slekt. Er det ikke noen som heter Ringen i bygdebøkene for Hole? I 1929 er det en som heter Ringen på Stein skole. Er på jakt etter foreldrene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Da synes jeg du er på meget tynn is , det at du spør om en som het Ringen og gikk på Stein skole i 1929. Det ville vært enklere å hjelpe om man fikk vite litt mer om denne personen Ringen. Fornavn når /hvor født osv.Og selv om man heter Ringen , behøver de nødvengvis ikke være i familie med hverandre. Mange tok jo navnet på de respektive plasser / gårder de de bodde , uten at det hadde noe med slektskap å gjøre.Lykke til videre!!mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Karlsen

Det kunne jo hende det satt folk der ute som viste litt om denne slekten. Han jeg er på jakt etter er født rundt 1920 og han kan jeg ikke etterlyse her, derfor har jeg spurt etter hans foreldre. Mannen på bildet fra Stein skole i 1929 het Rolf Ringen. Stein skole ligger vel i Hole? Jeg er ikke så godt kjent i de trakter og beklager hvis jeg har vært utydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.