Gå til innhold
Arkivverket

[#24860] Jeg søker foreldre til Hendrich Schlanbusch Coucheron f.ca 1767 hvor?


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Salicath

Per Nermo skrev i post nr. 8: ' Iver de Coucheron (ca.1665-før 15 jan 1725) var g. 1.g. m. Cathrine Dorothea von Schlanbusch og 2.g. m. Sophie Amalie Rosenkrantz (barn med SAR: Hans Philip, Iver, Jørgen Otto). Iver var sønn av Willem/Wyllem dC fra Holland, som også hadde sønnene Anthony og Wilhelm, sistnevnte farfar til ovennenvte Anthon Jacob Coucheron f.ca.1733. Cathrine Dorothea kan muligens være en søster av oberst Frantz Henrich von Schlanbusch, som ble g.m. Sophie Brockenhuus fra Hovindsholm på Helgøya i Mjøsa.'Jeg lurer på om noen kan bekrefte denne passusen: 'barn med SAR: Hans Philip, Iver, Jørgen Otto' ovenfor ?Iflg. mine registreringer har Iver 6 barn med Catharina Dorothea von Schlanbusch (Sophie Catharina -1769, Dorothea Marie 1694-1775, Jørgen Otto ca 1696-etter 1749, Hans Philip 1697-, Caspar Anton før 1700-før 1753, og Iver 1701-1790).At ovennevnte barn med SAR - Sofie Amalia Rosenkrants skulle ha samme navn, er utenkelig, men spørsmålet er om Catharina Dorothea von Schlanbusch var død så tidlig som ca 1695 ?Iflg. 'Familien von Schlanbusch' av min grandonkel Fred T. Salicath døde hun i 1725 og Iver skal ikke ha giftet seg med Sofie Amalia Rosenkrantx før etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.