Gå til innhold
Arkivverket

[#24875] Andreas Hansen og Hanna Petrine Hansen


Gjest Knut Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sørensen

Noen som kan hjelpe med å finne denne slekten? Det eneste jeg vet om de er etterkommere. Min Morfar: Rolf Thorleif Hansen f.11.10.1912 d. 3.5.1991 Gift med Solveig Hansen ( F. Lindahl.) f. 22.2.1913 d. 18.10.2002. Håper at noen kan bistå med kilder, jeg har søkt på det som finnes på internett, men kommer ikke videre.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Tillegg til forrige etterspørsel: Andreas Hansen og Hanna Petrine Hansen, hadde følgende Barn: Rolf Thotleif Hansen f. 11.10.1912 d. 3.5.1991 Asta Hansen f. 24.5.1910 d. 14.8.1991 Martha Hansen (gift Stixrud) f. 20.9.1902 Lilly Margrethe hansen (gift Vardenær) f. 27.11.1903 d. 21.9.1976 Ragnhild Hansen (gift Gunnholt) f. 29.12.1905 d. 17.10.1997Er det noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Når du søker i såpass fersk historie, skulle en tro at det er nålevende etterkommere som kan hjelpe deg - f.eks. dine tremenninger eller foreldres søskenbarn. Å søke etter Hansen i folketellingene for 1900 blir nytteløst uten relativt nøyaktig stedsangivelse. Og har du først fødested for din morfar eller hans søsken, nærmer du deg jo muligheten for å søke i kirkebøkene.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Hei og takk Jeg har fått alle de opplysninger som er å få tak i fra familie. Det er dessverre slik at familien ikke er så sammensveiset, at muligheten for mer informasjon er borte. Søsken til morfar og mormor er borte. Tremenningene er det heller ikke mye å få ut av. Jeg er såpass ny i dette, men tipset om kirkebøker skal prøves. Vet faktisk ikke hvordan jeg går frem her heller og hvordan man går frem. Men takk skal du ha Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hvis du vet hvor morfar er døpt, enten så nøyaktig som sogn eller i alle fall distrikt, kan du trolig få hjelp på bibliotek som har mikrofilmleser. De har mulighet for å bestille inn mikrofilmede kirkebøker fra hele landet, og sitter med lister over hvilke perioder filmene dekker.Siden du tydeligvis bor i Oslo, kan du jo kikke litt på [url="http://nyhuus.deich.folkebibl.no/deichman/lesesalen/genealog.html>Lenke og på Deichmans hovedside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Hei igjenEr kjempeglad for alle tips jeg får, og har i dag funnet ut at han sokner til Sagene menighet her i oslo. Så nå begynner vel søket på virkelig..Takker så mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.