Gå til innhold
Arkivverket

[#24877] Thorbjørn Sørensen


Gjest Knut Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Sørensen

Thorbjørn Sørensen f. 5.11.1905 d. 17.10.1977 Kan Johan Sørensen gift med Anna Mathilde Ovidia Olsen d. 19.1.1913 Være hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For å finne ut om Thorbjørn Sørensens foreldre, må man vite hvor han er født. Er han født i Kristiania, må vi vite hvilken menighet, for kirkebøkene er ordnet menighetsvis.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Tusen takk Laila.Skal ile dit til mandag, uerstattelig hjelp for en nybegynner det der. Blir spennende å se om jeg finner noe. Har funnet ut i dag at han har to søsken og er født/døpt i sagene menighet. Stadig ett skritt nærmerehilsen Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Hei GreteHar fått greie på at han er født i sagene menighet så da må jeg vel spørre om å grave litt i kirkebøkene deres.Takk for svaret dittmvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Tenkte også jeg skulle tipse deg om Byarkivet og de kommunale folketellingene der. I motsetning til de statlige tellingene etter 1900 som ikke kan brukes til annet enn statistikk til de er hundre år gamle, er kommunale tellinger eldre enn 60 år fritt tilgjengelige for publikum. Byarkivet har én telling for Kristiania fra 1883, men hovedtyngden av tellingene er fra 1899-1954 og de er med få unntak, årvisse. De er ordnet på gateadresse, så hvis du skal sjekke om Torbjørn Sørensens foreldre er de foreldrene du tror de er, kan du gå i adressebøkene først og så gå til gateadressen i folketellingene. Her er en link med mer info [url="http://www.bar.oslo.kommune.no/OBA/faktaark/f_folketellinger.asp>LenkeByarkivet har også mikrofiche av kirkebøker for Oslo og Aker, så er du riktig heldig kan du slippe å dra til Deichmanske bibliotek, hvor Riksarkivets mikrofilmede kirkebøker nå befinner seg. De driver og utvider RA-bygningen, så materiale som for slektsforskning er flyttet over dit.Her er adressen og åpningstidene til Byarkivet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sørensen

Tusen takk for hjelpen din Grethe.Skal sjekke i byarkivet nå, og håper at det vil løse litt av floken. Jeg har drevet med dette i bare noen få uker nå, så jeg stiller litt med blanke ark. Derfor synes jeg det er virkelig flott at noen hjelper til med å komme seg vidre. Så får tiden vise hva som kommer frem.mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.