Gå til innhold
Arkivverket

[#24888] Poul Jacobsen og Bente Margrete Eberhardsdtr i Bergen 1785


Gjest Jan Ove Askautrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Askautrud

Ungk og skriverkarl Poul Jacobsen, og pige Bente Margarethe Eberhardsdtr ble viet i Korskirken i Bergen den 6. mars 1785 (kilde: Vigde i Bergen 1663-1816, Digitalarkivet).Jeg klarer ikke finne noe mer om disse i Digitalarkivets kilder for Bergen. Jeg finner de heller ikke i folketellingen for 1801.Er det noen som har opplysninger om skjebnen til dette paret etter vielsen i 1785?mvh, Jan Ove A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg hugsar ikkje om den vidare lagnaden til Bente er omtala i dette temaetLenkemen dersom du ikkje alt har lese denne, kan det kanskje vere bryet verdt å sjå etter - eg går ut frå at det er den same Bente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Beklagar at eg rotar - ved nærare ettersyn ser eg at du har vore innom den aktuelle debatten, så gløym heile forrige innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Jan-Ove Askautrud

Har funnet følgende interessante konfirmant i Vik (Sogn og Fjordane):Hopperstad kirke, Dom. 5. p. Epiph, d. 8de Februar 1778: #1, Bente Margrethe LiliendalSå, en familieforbindelse mellom Eberhard Lilliedal i Bergen og Apolonius Lilliendahl i Vik synes åpenbar. Det må være datteren til Eberhard i Bergen som konfirmeres i Vik mens hun bor hos sin slekt der.Men hun har nok reist tilbake til Bergen og giftet seg der.Jan-Ove A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.