Gå til innhold
Arkivverket

[#24890] Siri Larsdatter Vinnes, Austevoll f. ca.1797. Kven var foreldra?


Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Hei!Siri Larsdatter Vinnes, Austevoll var i følge Fitjar bygdebok f.1797 og død 1835. Ho var gift med Kristoffer Lillenes, Fitjar (1794-1849). Lurer på om det er nokon som kan hjelpa meg med å finna ut kven som var foreldra hennar (og event. slekta lengre bakover). Siri var mi tipp-tipp oldemor.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders M. Rabben

Hei, ifølge Austevoll gard go ætt, bind 3,side 126, var foreldrene til Siri, Lars Mortenson, Vindenes (1753-1835) og Anne Paulsdtr. Rimbareide (1758-1829). Foreldrene til Anne var ut fra samme kilde Paul Rasmusson, Rimbareid (1724-1767) og Brita Monsdtr. Prestbø (1731-1789). Foreldrene til Lars var Morten Bjørnson Vindenes (død 1778) og Siri Olsdtr (samme kilde side 118). Kan ikke se at bygdeboken følger denne slekten lenger bakover i tid. mvh. Anders M. Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Hei!Tusen takk til begge to for raske svar. Dette var til god hjelp. Skal sjå etter vidare om eg finn Anne si slekt lengre bakover i Fitjar bøkene. Dei har eg sjølve.mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.