Gå til innhold
Arkivverket

[#24897] Josefine Adolfs. 1875


Gjest Kathe Tove Røed
 Del

Recommended Posts

Gjest Kathe Tove Røed

I FT - 1900 for Drammen står Josefine oppført som pleiedatter. Trenger hjelp til å finne ut av hvorfor hun er i denne familien. Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall lenken til f.t. 1900 – Drammen: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00602.wc2&gardpostnr=4290&personpostnr=20356#a0>Lenke.Vet fremdeles ikke hvorfor en 25 år gammel jente fra Trondheim er pleiedatter i denne familien. Jeg har også søkt i f.t. 1875 for Trondheim, men uten resultat. Å lete i kirkebøkene etter Josefine født 1875 kan være en jobb i seg selv Lenke, men kanskje hun kan finnes blant flyttede i kirkebøkene for Drammen, se Bragernes Lenke eller Strømsø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Den a-en hadde jeg ikke lagt merke til før,så jeg skal ha den i minnet. Det var aldri snakk om noen Josefine i familien så lenge foreldrene mine levde,men det kan kanskje ha vært type tabu p.g.a.sykdommen.Hvem vet. Med hensyn til alle lenkene fra Grethe: tusen takk. Men her må jeg vel i arkivene selv. Det er jo ikke åpne arkiver s.s.folketellinger bl.a.? Mvh Kathe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.