Gå til innhold
Arkivverket

[#24900] Hva med å ta med bl.a. stedsnavn i meldingens tema.


Gjest Otto Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Otto Jørgensen

Det er utrolig mange tema som settes uten at det legges inn sted og tid i tema. Kunne det ikke være en ide at dette blir mer en vanlig regel enn en tilfeldighet.Det tror jeg vil gjøre Brukarforumet enda mer brukervenlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Dette temaet er tatt opp mange ganger. Det kommer stadig nye slektgranskere inn her. Hva med å forandre litt på veiledningen som en får når man logger seg inn med et nytt tema?Feks.:' Prøv å gjøre tittelen så beskrivende som mulig, med kommune og årstall for det temaet du tar opp, viss mulig.'Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ja, også kunne det være en idé når folk henviser til folketellingene, at de også legger inn en lenke. Jeg søker ofte opp gård og personnavn, slik at jeg har det foran meg. Men det med å oppgi stedsnavn er jeg helt enig i, for det er ikke alltid så enkelt for den som ikke er lokalkjent i Vågå, i Gaular eller i Lyngen, alltid å vite at det er der gården ligger og personene bor. Om ikke annet ville nettopp et stedsnavn, et kommunenavn eller et prestegjeld/sogn kunne være til hjelp.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg mener det er en SELVFØLGE at man finner de man spør etter i folketellingene. Hvis man ikke finner dem, så ber man om hjelp til det. Har man funnet dem, legger man en lenke - eller refererer hva som står i tellingen.Dessuten skylder man å gi den informasjon man sitter inne med som er av vesentlig betydning for at noen skal kunne hjelpe - helst med henvisning til kilde.En annen ting er å gi en tilbakemelding på et svar. Noen sier overhodet ingenting, uansett hvor mange svar de får - venter gjerne helt til slutt, når den endelige løsning er der.Temaoverskriften er viktig, naturligvis, samt det å gi stikkord, slik at andre senere kan ha nytte av den informasjon som blir gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Siv Eidevik

Hvis du holder på å skrive et innlegg, åpner du et nytt vindu/side, finner det du vil kopiere fra. Høyreklikk så i adresselinjen oppe på siden. Du får da opp en blå boks, klikk på kopier. Ta opp igjen den siden du holder på å skrive på, høyreklikk igjen, i den blå boksen trykker du på lim inn.Mvh Siv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Otto Jørgensen

Det er ikke lenge siden dette lå på topp i meldingsboksen.Der ut som det er på tiden å legge dette på topp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.