Gå til innhold
Arkivverket

[#24909] Nils Hansen fra Kleppe i Strudshavn Sogn og Gunhilde Ellingsdatter fra Lyster


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg håper på hjelp til å finne opplysninger om Nils Hansen fra Kleppe i Strudshavn Sogn og hans kone Gunhilde Ellingsdatter fra Lyster Præstegjeld. Nils er født ca.1828, og Gunhilde er født ca.1831. Dette har jeg fra 1865-tellinga for Bergen. Her står forøvrig Gunhilde oppført som Gunele Hansen. Navnet Gunhilde Ellingsdatter har jeg fra oversikten over døpte i Bergen, hvor barna deres står oppført. Håper på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vielsen finner du her: LenkeNiels, sønn av gaardmand Hans Micaelsen Kleppe og Nicoline Nielsdtr, ble født 3. april 1828, og døpt i Strusshavn (Askøy) 13. i samme måned.Gunnilde, datter av strandsitter Elling Jensen og Anna Pedersdatter Talle, ble født i Luster 26. juni 1829, og døpt der 5. juli samme år. Det er mange opplysninger å hente i bygdeboken for Luster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Hans Michaelsen (Mikkelsen) var son av Mikkel Olsen og Aagathe Hansdotter frå Kleppe. Nicoline Nilsdotter var andre kona og frå Årstad. Hans var fyrst gift med ei syster av Nicoline.Om du sender epost-adressa di til fndbred@online.no skal du få det eg har om dei slektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.