Gå til innhold
Arkivverket

[#24915] Kirkeboksøk for Rana


Gjest Hilde Sjø Grande
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Sjø Grande

Anders Haagensen er født 1778, kansje på Vesterfjell der foreldrene hans har et llite bruk. De heter Haagen Andersen og Maren Andersdatter. Jeg forsøker å finne ut hva hans kone het og hvor hun kom fra. Hun er ikke oppgitt ved dåpen til datteren Berit Bang født 1814. Det er to andre barn også, Per født 1807 og Lars født 1810. Kansje mors navn er oppgitt ved deres dåp, hvor finner jeg i så fall det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg antar at de aktuelle kirkebøkene må være fra Hemnes og Nesna. Kirkebøkene er å finne i Statsarkivet i Trondheim, men materialet er mikrofilmet, og tilgjengelig på mikrokort.Det synes ikke å være lakuner i kirkebokrekkene fra Nesna eller Hemnes rundt 1807-1810.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Det skal også være mulig å kjøpe disse kirkebøkene på CD, og her tror jeg det er mulig å finne mer informasjon på Rana Slektshistorielags sider på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch IGI finner jeg en Anders Haagensen som gifter seg i Nesna 23.09.1804 med Johanna Jensdtr.Der står ingenting om alder eller bosted, kanskje kirkeboka kan gi svaret. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Sigbert Fryxéll

Anders f 1778 Neverneset N-Rana var husm. på Selforssjøen (stellet) 1809-14, gifter 1807-05-17 med Pernille Larsdatter f 1776-10-06 Hauan, N-Rana Pernilles foreldrer er Far: Lars Thomassen f 1754 Langvatnet, N-Rana Mor: Berit Pedersdatter Bang f 17744 Ravnåmoen, N-Rana.Mvh Sigbert Fryxéll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Sjø Grande

Takk for den informasjonen.Jeg trodde hun het Pernille/Pernilla men jeg var ikke sikker.Hilsen Hilde Sjø Grande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.