Gå til innhold
Arkivverket

[#24949] Ole Erichsen fra Modum


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Da Sigrid Larine ble født 1/2 1835, dp 5/5 står det i kirkebok for Modum at hennes mor Sønnau Pedersdatter Enden Kjølstadeie ble besvangret under ekteskapsløfte av ubeslektet ungkar Ole Erichsen Braaten Kjølstadeie. Men disse ble ikke gift, og jeg lurer på hvem var denne e Erichsen? (Jeg har et tidligere innlegg om Sigrid i nr 20451)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDette er ren gjetning, og kanskje bare tull, men her er det en Erich på gården Kjølstad i 1801. Det er jo kanskje trolig at Ole er født etter dette, men dette kan være hans far:LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn en lenke til den samme Ole Erichen dpt 1815.LenkeI tillegg finner jeg under Vital Records , F.S.OLe Erichen dpt 22 aug 1797,Ole Erichen døpt 2. mars 1799,og OLe Erichen dpt 1817.Den sist nevnte er vel muligens noe ung?Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.