Gå til innhold
Arkivverket

[#24962] Forfedrene til Marthe (f 1851) og Lise (f 1846) Pedersd. født i Sverige


Gjest Solveig Glesaaen
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Glesaaen

Marthe Pedersdatter (Pers-)er en av mine oldemødre, f. 1851 i Sverige, og under FT 1865 registrert som lægslem på Lundby gård, Vang prestegjeld i Furnes sogn, 14 år gammel. Hun ble senrere gift med Gudbrand Paulsen (f 1857), og bosatte seg på Nerengen gård i Furnes Herredd. Hun døde i 1930. Lise(a) er halvsøster (med felles far)til Marthe, som under FT 1865 var registrert som tjenestepike på Ihle Lille gård i Furnes Sogn. Hun giftet seg med Esbjørn Pedersen (f Høgsæter i Skillingmark). Det sies at far til disse to oldemødrene mine hadde 4 jentebarn med hver av sine 2 koner. Er det noen som kan hjelpe meg til å finne foreldre fødested til Marthe og Lise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ser ut til at dere felles far het Per Jansson (Peder Jonsson/Jönsson)-----Familysearch IGIMARTHE PEDERSDRFather: PER JANSON FamilySpouse: GUDBRAND PAULSENMarriage: 21 JUN 1883 Furnes-----Også Familysearch IGI --------------------------------------------------------------------------------LISE PEDERSDRFather: PEDER JONSSON FamilyMarriages: Spouse: ESBJORN PEDERSEN FamilyMarriage: 07 JAN 1871 Furnes, Hedmark-----Jeg er ikke så stiv på geografien på svenskesiden, men her er 2 kandidaterFamilysearch Individ.rec.Lisa PERSDOTTERBirth: 29 Jan 1845 Place:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.