Gå til innhold
Arkivverket

[#24971] Maren Jensdatter f. 1800 - 1802 Buskerud


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det noen som har kjennskap til Maren?Jeg har aldri funnet fødsel/dåp til Maren Jensdatter som var 30 år gammel og på Nærsnes eie da hun giftet seg i Røyken 8/4 1831 med Peder Bredesen på Baarsrud, f. 1811 Asker. Hun var 10 år eldre enn ektemannen.En Mari Jensdt. innflyttet okt. 1821 til Røyken fra Asker, dpt. 6/12 1807. Finner ingen noen av stedene som er døpt på den datoen----.Maren Jensdt. var altså 30 år i 1831 og 10 år eldre enn ektemannen----.FT 1835 Asker Mari Jensdt. 36 år og 12 år eldre----.FT 1865 Mari Jensdt. 64 år Røyken og 8 år eldre----.FT 1875 Mari Jensdt. f. 1802 Modom og mannen f. 1810 Asker.Maren død 1887, og der står det at hun var f. 1802 Røyken.Jeg har funnet en Maren Jensdatter dpt 26/12 1800 Hurum, foreldre Jens Andersen Holmsbo og Ingebor Iversdt.Så har jeg funnet Maren Jensdt. f. 20/10 dpt. 31/10 1802 Modum, foreldre Jens Thronsen Jaer og Ingeborg Knudsdt.Men ingen i Røyken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Så litt i Asker boka, men fant ikke noe (!).Fant 4 vielser med Bredesen gutter (fra Berger-eie), en to ganger, er dette samme familie tru?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Takk for interessen. Det står ingen ting i Askerboka, pluss noe av det bitte lille som står der er feil. Bredesen stemmer også. Jeg har lett gjennom Askerboka, kirkebøker og skifter. Maren var nok ikke fra Asker og det er KUN Maren jeg er interessert i denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.