Gå til innhold
Arkivverket

[#24975] Jørgen Møller- amtmann i Christiansand ca 1670


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

I følge G. Schønning skulle min ane Mette Nielsdatter ha en sønn utenfor ekteskap med amtmand Jørgen Møller- amtmand i Christiansand. Sønnen navn skulle være Hans Georg og han må være født rundt 1670. Kjenner noen til denne Jørgen Møller eller hans sønn Hans Georg? Finnes det noen skifter etter noen av dem eller andre opplysninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Det ville være synd, dersom det skulle finnes en løsning på ditt spørsmål, og ikke kunne hjelpe deg. Har i dag vært på SAK,Notater over Amtmennene for Christiansand ser ut til å starte i 1695. Når det gjelder skiftet, burde det finnes en mulighet, men vi snakker kansje om flere tiår på en tidsepoke, så dette vil måtte ta endel tid å sjekke. Om du har endel tolmodighet, kan jeg under mine besøk på SAK sjekke endel ting om amtmann Jørgen Møller. Min e-post er: torl-o@online.no Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Hei og takk for svar! Jeg har absolutt tid til å vente. Eneste kilde jeg har til Møller er Gerhard Schøning sine slektstavler. Venter i spenning! Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

SYnes å huske en artikkel i Agder Historielags årsskrift om en på dette nivå med uekte barn.Finner det ikke i farten, men om du kontakter Agder Historielag er det mulig du kan få svar på om det er dine folk, eventuelt artikkeloversikt.Beklager at jeg ikke kan være mere konsis, men det er blitt en tanke sent, og tankevindinger og ork er ikke på toppnivå akurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.