Gå til innhold
Arkivverket

[#24981] Flagstad-Nordland1790-1810


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

En Peder Johan Andreassen, f ca 1800, gift med Berit Kristine Pettersdtr, f ca 1804. De skal ha bodd på gården Øvervalle eller Valle Øvre. Er det noen som vet hvor Peder Johan kommer fra og hvem hans foreldre var? og når de var født? Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guttorm Flygel

Kan det være den Peder Johan som finnes i Ft 1801 på gården Haue i Buxnæs og som er 1 år gammel du søker etter? Mvh Guttorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kristensen

Beret Kirstine er født 22.09.1805 av foreldre Peter Bengtsen (f.1774) og Uldrike Hansdtr.(f.1773) bosatt på Wareide i Flakstad. Peter var klokker hvis jeg husker rett. Jeg har notert meg 11 barnefødsler for ekteparet.Peder Johan tror jeg ikke er Flakstad gutt (han finnes ikke i mine lister), og muligens må vi til Buksnes for å lete (ref. Guttorm).Hvor denne Peder Johan kommer fra står normalt i ekteskapsprotokollene. Jeg skal ta en titt i mine lister i morgen kveld - da er jeg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kristensen

Peder Johan/Berit Kirstine ble gift i Flagstad kirke i 1831. Her står det bosted Wareide på dem begge. Oppgitt alder på Peder Johan er 29 år, og 23 år på Berit Christine.Jeg finner ikke Peder Johan som konfirmert i Flagstad, derfor tror jeg helst han kommer utenbygds fra - muligens Buksnes. Sannsynligvis har han arbeidet på gården, og så kjærlighet ved første blikk....:). Berit Christine ble forøvrig konfirmert i 1823, 17 år gammel.Hva slags relasjoner har du til dette ekteparet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Karin Sande

Takker for informasjonen. Er ikke i slekt med dette ekteparet Holder nemlig på å sette opp slekta til en familie som jeg kjenner. Derfor spør jeg om dette ekteparet da jeg ikke vist så mye om de. Mvh Aud Karin Sande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Kristensen

Går du inn på Børje Jonssons sider vil du finne at Guttorm's forslag er riktig. Børje kaller han feilaktig Andersen - men leser du biografien - ser du at Andreassen er riktig.Her finner du foreldre til Peder Johan (Andreas Nilsen (1767-1809) / Iverine Iversdtr. (1765 -før 1809), besteforeldre, oldeforeldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.