Gå til innhold
Arkivverket

[#24983] Konfirmert i Askvoll?


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Anders Kristiansen på Stubseid i Askvoll er 39 år gammel i 1801 Lenke. Hans foreldre Kristian Andersen, trolig fra Furehaugen i Naustdal, og Salmøy/Salome Madsdatter fra Kirketeig i Førde giftet seg juni 1763 i Førde. 1781 overtok Kristian garden Stubseid.Jeg vet ikke hvor sønnen Anders Kristiansen er født/dåpt. Er det kanskje mulig å finne ut hvor han ble konfirmert?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Spørsmål er egentlig hvor denne familien ble av etter 1763, da foreldrene giftet seg i Førde, og før 1781, da Kristian ble bruker på Stubseid i Askvoll.Førstebarnet Anders var ca 19 år gammel i 1781. Muligvis ble han konfirmert før familien hans flyttet til Stubseid. Jeg finner ham ikke under Konfirmanter i Førde 1748-1797. Er han registrert i Askvoll (Ministerialbok A9 1776-1821, ført kronologisk til 1816)?Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Kan det være slik at foreldre på konfirmantene ikke er innført i kirkeboken ved 1700-tallet? Jeg gikk ut fra at f. eks. 'Konfirmanter i Førde 1748-1797' er ufullstendig registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.