Gå til innhold
Arkivverket

[#24988] Harstad ell. omegn


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg leter etter opphavet til Arnolda Karoline Fuhr som ble födt 5/9- 1910 i Harstad eller omegn. Hun er i dag död (er ikke sikker paa aarstall, men det er vel en 6 ell. 7 aar siden) Senere i livet skal hun ha kalt seg Markussen, mulig at hun ble gift.Er det noen som kan hjelpe til her? Har prövd aa lete etter Fuhr i FT 1900 men finner ingen i fylket. Hvor maa jeg lete for aa finne Harstad i FT 1900 forresten?Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Pia, tenkte at det var Trondenes. men jeg finner dessverre ingen ved navn Fuhr. Det er alt jeg har aa gaa paa, saa dette blir nok ingen lett nött aa knekke.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var veldig positivt, jeg tenkte ikke paa aa söke paa andre stavinger av navnet. Det er mye mulig at dette er hennes far, Andreas Jensen Fur, f. 1880. Naa spörs det om jeg kan finne ut om han giftet seg og med hvem.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk for opplysningene, da er det vel store muligheter for at Andreas Jensen Fur var sönn til dette paret? LenkeMen hvordan finne ut om Andreas Jensen Fur ble gift og fikk en datter Arnolda Karoline i 1910? Da maa man vel til kirkeböker.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Mathisen

Foreldrene til Arnolda Karoline født 5/9-1910 på Lundenes er: Jørgen Mikal Jørgensen og Kristine Oline Hansen. Kilde: Klokkerbok 11 for Trondenes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kjempeflott! Takk skal du ha. Jeg kikket litt rundt i folketellinger, arkiver og Family Search om Andreas Jensen Fur og fant hans sösken, han hadde en bror Jörgen Mikal Jörgensen f. 1876. Foreldra var Jens Edias Jörgensen Fur (1842) fra Fur nedre og Maren Marie Isaksdtr (F. 1854). Da var ikke alt arbeidet i gaar forgjeves for jeg antar at det er denne Jörgen Mikal.Som mulige foreldre til Maren Marie har jeg funnet Isak Klausen Sövik og Gunnhild Marie Jörgensdtr (det siste fant jeg paa FS)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det siste var helt feil! Gunhild Marie Jörgensdtr var gift med Jens Ediassen og de var foreldre til Jörgen Mikal Jensen. Maren Marie Iskasdtr sine foreldre ser ut for aa vaere Isak Andreas Lyng Eriksen og Oline Andrea Henningsdtr.Dette fant jeg paa Family Search.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha Renate, disse siste meldingene maa ha gaatt om hverandre! Da ble hun nok sikkert gift allikevel. Undres paa om det er mulig aa finne ut av det?mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Berg Fiveland

Hei Kjellaug! Ifølge Trondenesbøkene er Jens Edias Jørgensen f. 1842, Bjørnrå,( foreldre: Jørgen Jenssen og Johanna Hansdatter) g. 1875 m. Maren Maria Isaksdatter, f. 1854, Kila ( foreldre: Isak Eriksen og Olina Henningsdatter) Barn:1. Jørgen Mikal f. 1876, For, g. 1900 m. Kirsten Hansdatter f. 1875, Lundenes.2. Jacob Emil f. 1879, For. 3. Amalie Kristine 1881-1884, For. 4. Jørgen Nikolai, f. 1883, For.5. Helmer Andreas, f. 1886, For. 6. Adolf Kristian f. 1888, For. 7. Margrete Otilie 1891-1899, For. 8. Dødfødt barn. 9. Einar, f. 1895, For. Mvh Liv Fiveland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Berg Fiveland

Hei Kjellaug! Beklager, men barna ble helt feil her. Har et snev av influensa og er ikke helt klar i toppen :)) Første barnet er riktig, men se helt bort fra de neste. Riktige barn skal være: 2. Isak Andreas, f.1880, For. 3. Olaf Alfred f. 1882, For. 4. Josefine Marselia f. 1885, For. 5. Jacob Marselius f. 1888, For. Mvh Liv Fiveland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Berg Fiveland

Hei igjen! Under Lundenes finner jeg Jørgen Mikal Jenssen f. 1876, For, g. 1900 m. Kirsten Oline Hansdatter f. 1875, Lundenes ( foreldre: Hans Arnesen og Karolina Kristoffersdatter). Barn : 1 Jenny Marie f. 1900, Lundenes. Trondenesbøkene har bare opplysninger fram til 1900 og det er vel grunnen for at vi ikke finner flere barn her. Mvh Liv Fiveland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hjertelig takk Liv, da er det som jeg har funnet riktig. Hadde ingenting om kona - saa naa skal det bli mulig aa gaa bakover der og.Det er utrolig hvor mye hjelpen kan faa her. Dette er mine niesers familie og jeg leiter for dem-:)mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.