Gå til innhold
Arkivverket

[#24991] Edvard Larsen Alme og Lovise Ingebrigstdatter, fra Avaldsnes til Lørenskog


Gjest Mette Værnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Værnes

Edvard Larsen Alme ble 'uekte' født 14. juli 1878 i Avaldsnes, Rogaland av foreldrene Lars Olsen Alme fra Hafslo i Sogn og fjordane og Elene Ingvaldsdatter Nordhus fra Rennesøy i Rogaland. Han giftet seg 27 september 1905 med Lovise Ingebrigtsdatter som ble født 27. mai 1882 i Avaldsnes av foreldrene Ingebrigt Torbjørnsen og Berte Gurine Johannesdatter.De fikk barna: * Elisabeth Mathilde født 2/11 1906 * Ingvald Bertinius født 11/8 1908 død 25/9 1908. * Inga Gurine født 1/9 1909 (død tidlig) * Edvin Johan født 16. april 1912 og død 15. januar 1983. * Inga Gurine født 23/1 1917.Familien flytta fra Avaldsnes til Lørenskog hvor de bodde i 'villa Bjørgan' på Haneborglia men jeg er usikker på når det skjedde.Jeg er ute etter å komme i kontakt med noen som veit noe om denne familien (bakover i tid har jeg) og eventuelle nålevende etterkommere....pivat e-mailadresse vil i såfall bli lagt ut om noen skulle melde seg :-)).. Hei og hå, Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Emil Sævereide.

Bygdabok for Avaldsnes Bok nr.1, side 28. Ta kontakt med [Redaktøren har tatt bort navn og telefonnummer]Med HilsenKetil E. Sævereide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei Ketil Emil...Takker for innlegget.....men jeg har oversikt over familien videre bakover. Jeg sendte også for et par år siden inn korrektur på feilinformasjon som stod om familien i bygdeboka du refererer til, som jeg nå ser at 'bygdebokfolka' har retta opp i. Det jeg er ute etter med dette innlegget er å komme i kontakt med etterkommere av Edvard Larsen Alme og Lovise Ingebrigtsdatter....om det finnes gjenlevende unger eller barnebarn.....hei og hå igjen... Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.