Gå til innhold
Arkivverket

[#25002] Lars Absalonsen fra Skinlo, Gloppen


Gjest E. Heindl
 Del

Recommended Posts

Gjest E. Heindl

Trenger hjelp til å finne navnet på konen og barna til Absalon Larsen født 1844 på Skinlo i Gloppen. I året 1900 bodde han på Birkeland i Naustdal. Mvh. E Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Finner ingen Absalon Larsen f.1844 +/- i noen tellinger. Det nærmeste jeg kommer er han som gifter seg her i Bergen LenkeHvis det er han så er det mye data på han under Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E. Heindl

Takk Carsten Schanche! Jeg ser at jeg dessverre har gjort en 'navnedreier'. Personen jeg leter etter, heter Lars Absalonsen. Han er å finne i FT 1865 for Gloppen og i FT 1900 for Naustdal. Beklager. Mvh E. Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg er ikkje heilt sikker på om du framleis spør etter noko, men i alle fall: Kona til Lars var Marte Knutdtr. Skarstein, dei vart vigde 1871 og hadde tre born då dei flytta til Naustdal i 1881: Absalon 1874, Inger Anna 1876, Knut 1978.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest E. Heindl

Til Aase R. Sæthe. Jo, det er akkurat dette svaret jeg håpet på. Stor takk! Kanskje noen har mulighet til å se ved hjelp av bygdebøker/kirkebøker fra Naustdal om det ble født flere barn etter 1881? Mvh. E. Heindl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Du forsto sjølvsagt at Knut var fødd 1878, ikkje 1978. Marte var f.1841, så ho kunne 'rekke' fleire born etter 1881.Men følgjer du lenka her, vil du sjå at ho ikkje vart verande på Byrkjeland særleg lenge.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henry Neverdal

If bygdebok for Naustdal. Byrkjeland bnr. 4: Lars Skinlo er eigar 1882 til 1906. Vidare Knut Larsson f. kr l878 i Breim, gift 1906 med Marta Jakobsdotter frå Bergen. Knut var i Amerika frå 1902 til 1905. Han flytte til Bergen alt i 19l6, men selde bruket først i 1933. Born: Albert Einar f. 1906, Margit Agnes f. 1913 og Artur Ivar f. 1914.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.