Gå til innhold
Arkivverket

[#25021] Kirkebøker f. Lurøy /Nesna.


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei ! Er det noen som har tilgang til kirkebøker f. Lurøy /Nesna ? - Christianna Jacobsdr. blev g. 30/8-1812 i Nesna m. Hans Hemingsen. Hun døde ca. 1845 i Lurøy.- Jeg savner hennes foreldre. - Dersom det var mulig å finne hennes dødsfall i kirkebøker f. Lurøy, ville kanskje alder fremgå. Da ville man muligens kunne identifisere henne, da det er flere ved samme navn i folketellingen. Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei Alv!Cristiane Jakobsdtr. døde 3. august 1845, Rotviken, Lurøy 71 år gammel. Gravlagt 10. august 1845 i Lurøy. Hans Kristian finner vi i 1801 herLenke. Hans og Christiane er aner av meg og idag skal jeg på statsarkivet. Skal se i kirkebøkerne om jeg finner henne døpt i Nesna, der hun sansynligvis er døpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Har funnet ei Christiana døpt 15. januar 1775, Nesna.Far: Jacob Christensen Schage. I FT 1801 finner vi Christiana og hennes far på Skaga i NesnaLenke. I vigselen 1812 er Cristiana fra nettopp Skagå og det er ikke usannsynlig at dette er samme person. MVH. Rune Andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv  Edvardsen

Hei Rune ! Takk skal du ha. Dette var fint. Jeg hadde minst to 'kandidater' som kunne passe og den ene var altså denne på Scaga.-- Finner du noe mere, er jeg selvsagt takknemlig for å få kjennskap til dette.--Hans Christians farsætt er også en nøtt.-- Jeg har sett dette Vallersund nevnt noen ganger, men klarer ikke å plassere dette i landet ?-- (Om du ikke vil legge ut alle 'personalia' på nett, finnes det kanskje andre muligheter.)-- Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hans Christian ble født 'uægte' 1783 av ungkarl Hemming Hansen Øbbe og pige Elle Maria Didrichsd. Longsæt, døpt den 29. april 1783 i Nesna. Ungkar Hemming Hansen Røtvigen og pike Elle Maria Didrichs Longsæt ble 'Copuleret' den 5. p. trin. 1783. Har ikke noe kalenderium for hånden akurat nå, men jeg kan annbefale å laste ned 'Dage', som er et kalenderprogram som oversetter de kirkelige datoene til de datoene som vi er kjent med idag http://octhygesen.homepage.dk/DAGE.html. Hans Christian Hemmingsen døde på Bogen, Lurøy 5. januar 1855, 70 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv  Edvardsen

Hei Rune ! Takk skal du ha. Her var det litt utfyllende opplysn. fra det jeg hadde notert meg. Takk og takk.--Selv har jeg nu fått satt opp en hel del ellers om div. av forfedrene til denne Christianna. Ellers har jeg vel foreldrene til Heming som var far til Hans C. Men foreløbig er det alt på den greina. Får vel forsøke litt mere. Det er nu nesten utrolig hva man finner bare man ikke gir seg.-- Du må ellers bare ta kontakt igjen, dersom du ønsker å diskutere slekta nærmere. Gjerne også privat.-- Beste hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.