Gå til innhold
Arkivverket

[#25029] Hans Caspersen (Burud) fra Røyken i Buskerud


Gjest Jens Petter Burud
 Del

Recommended Posts

Gjest Jens Petter Burud

Min tippoldefar Hans Caspersen (Burud) skal være fra Røyken i Buskerud. Han skal være født 1819. Ved folketellinegn i 1865 bor han på gården Burud i Hurum og er husfader og gårdbruker. Han er gift med Johanne Johnsdatter (Burud). Han har følgende barn: Carl Hansen Burud f. 1842 Sicilie Hansdatter Burud f. 1845 Johan Hansen Burud f. 1847 Julius Hansen Burud f. 1850Jeg vet ikke hvor han eller hans kone Johanne kommer fra og hvor jeg kan spore familie lenger tilbake. Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Egil Sundelius

Ser i fra FT 1865 at begge er i fra Røyken, 2 av barna er også født der,bl.a Cecilia = Christening: 25 MAY 1845 Royken, Buskerud, Norway .Eller du har funnet ut noe siden sist ?! hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Petter Burud

Hei EgilTakk for hjelp, jeg har ikke funnet ut noe siden sist. Skulle gjerne vite hvor i Røyken de kommer fra, fra en navngitt går eller plass?MVH Jens Petter Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Petter Burud

Hei Berit K. og Egil S.Tusen takk for at dere hjelper meg.I Folketellingen for Røyken i1801 finner jeg som du sier Berit 2 stk. Casper i Røyken.Min tippoldefar Hans Peter Caspersen Burud er i følge folketellingen for Hurum i 1865 47 år og født i Røyken. Det betyr at han kan være født i 1818 +/-.De to Casper jeg finner i folketellingen for 1801 er:Casper Joensen 25 år og ugift på gården Aarres lille. Han er Korporal ved de nationale.... Hvis han er faren til Hans Caspersen var han ca. 42 år når sønnen ble født.Den andre Casper er Casper Abrahamsen 6 år på gården Syltinglie i Røyken. Hvis han er faren til Hans Caspersen var han ca. 23 år når sønnen ble født, dette er også mulig.Men lenger enn dette er jeg ikke kommet noen tips ?Takk Egil S for linken til døpte i hurum 1847-1860. Her finner jeg min tippoldefar Hans Peter Caspersen som far til Julius født 15.01.1850.Vennlig hilsen Jens Petter Burud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei Jeg har en god del om Hans Peter Caspersen og kona Johanne. Send meg din e-post adresse til jan.helness@c2i.net eller ring meg på 31284782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.