Gå til innhold
Arkivverket

[#25044] Er noen som kan hjelpe å finne oldemor's søsken?


Gjest Helmi Lothe
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmi Lothe

Hei! Min oldemor Vilhelmine var født i Rømudalen,Nes på Romeriket den 17/01-1860.Hun hadde følgende søsken og nå lurer jeg på om det er noen som kjenner igjen navnene og evnt om hvor de tok veien.Karoline Augusta f 1849,Berte Kristine f 1852, Karen Matea f 1854, Johan Godfred f 1857, Hanna Alette f 1862, Anna Josefine f 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmi Lothe

Hei og tusen takk til dere alle tre!!!Til Ketil Firing Hanssen: Jo, jeg har sjekket i FT-1900, men kan ikke finne hennes søsken der.Til Nina Møller Nordby: Joda, hun heter Hansdatter til etternavn og foreldrene heter Hans Christian Guldbransen og moren Anette Katrine Johansdatter. Det står skrevet om familien i bygdeboken for Nes på side 485. Slik at det er ikke tvil om at også Carsten Schanche har kommet til rett familie, men dette med hennes søsken skulle det vært morsomt å vite litt mer om.Mulig det er noe jeg ikke har sett når jeg har lett eller at jeg har lett på feil sted. Det er meget lett å trå feil når man kommer noen år bakoverJ Mvh Helmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg ser det er snakk om 5 jenter og 1 gutt. Jentene heter vel neppe Hansdatter i 1900. Antar de fleste er gift og de kan bo hvorsomhelst. Johan Hansen kan nok bli verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmi Lothe

Hei Berit Knutsen!! Det stemmer nok det at de fleste var gift rundt 1900, men hadde håpet at det kanskje var noen som hadde kjenskap til slekten. Hadde jo vært morsomt om det var noen gjenlevende fra en av søskenene. Man kan jo håpe.Mvh Helmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Skudd i blinde, men finner bl. a denne: Johan Hans. m b hf e Melkekjører 1857 Nes Romerike her: Lenke , denne karen kan du sikkert finne til bake på i KB for Nes? Han får barn der i 1888 ca. men er nå enkemann, som du ser.. + et par til i Oslo.. Hilsen Egil S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmi Lothe

Hei og tusen takk!!Jeg har vært og tittet på digitalarkivet, men dette har jeg oversett. Jeg er ganske sikker på at det er rett Johan. For ut fra FT-1900 finner jeg nemmelig hans foreldre og denne datteren Anna som er på besøk hos disse under tellingen i Nes.Igjen tusen takk:-)Mvh Helmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkel R. Bråthen

Nå står det faktisk i Nes bygdebok bind I s. 485 at Karoline ble g m Karl Martin Fuglerud og Johan Gotfred med Martine Johansd.Greit å ta med det som faktisk er kjent hvis du ønsker at andre skal hjelpe til med å finne etterkommere...Rømudalen var husmannsplass under gården Våler i Vestre Fenstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmi Lothe

Hei!!Tusen takk for svar. Jeg har kanskje vært litt vel rask når jeg skrev inn innlegget, men jeg skal huske det til neste gang. Jeg er vel å betrakte som nybeggyner i sammenhengen:-)))Mvh Helmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.