Gå til innhold
Arkivverket

[#25048] Carl Johan Hansen, f.1820 Trondheim


Gjest Tommy  Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Pia Johansen

Er en bra kandidat dette fra FS :Vielse Carl Johan HansenBeret Martha OLSDR24 Oct 1847 Vårfrue kirke, Trondheim, Sor-Trondelag, Norway_____________________________________________ Fødsel: Carl Johan Sex: M Event(s): Birth: 20 May 1820 Place: Christening: 04 Jun 1820 Place: Trondheim, Sor-Trondelag, Norway Parents: Father: Hans ALBRAHAMSEN Mother: Karen ANDREASDR Source Information: Batch Number: C426524 Source Dates: 1815 - 1821 Film or Fiche Number: 126823 Collection Details: Domkirken; Den Norske KirkeHar ikke funnet fødselen til Bereth Martha Olsdatter, og dette bør sjekkes opp mot orginalkilder.Mvh Pia Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
Gjest Berit Knudsen

29/5 uekte drengebarn Carl JOhan dpt. 4/6 i kirken. Foreldrene: Moder pige Karen Andreasdatter Wold, faderen opgiven at være matros Hans Ambrahamsen. Faddere: kona Martha Schjødt, pige Martha Duus?, og Isabelle Bing?, matros Johan Wold, Dragonsmand? Christian Strøm? og matros Ola Raade/Kaade?1. leiermål (tror jeg det står) Logerende i Holstveiten.......? resten forstår jeg ingen ting av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tommy Paulsen

En stor forsinket takk Berit:)Jeg har ikke klart å finne ut mer om denne Karen Andreasdatter Wold. Kanskje kan Johan Wold(nevnt i 5) kanskje være en bror av Karen? Ikke funnet noen klare Karen kandidater i FT1801. Ei heller funnet ut hvor hun ble av. Noe som kan hjelpe ? Med vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Et merkelig sammentreff med Karen Wold i Holstveiten i 1801 og fødselen i Holstveiten i 1820 Lenke Kan det være mulig at Ole Wold (1801) kanskje het Ole Andreas Wold eller noe tilsvarende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Paulsen

Takk igjen Berit. Ja, det kan være det. Får se om jeg finner giftemål rundt 1790 og fødselen til Karen og broren Ole. Det er 'heldigvis' bare tre aktuelle kirkebøker, Strinda, Vår Frue og Domkirka.Takk Astrid. Jo, den hadde jeg. Beklager at jeg ikke har oppdatert dette temaet. Har opprettet eget tema på Beret Marta Lenke paulsen&nr=1&antinnlegg=5&startnr=&antall=&spraak=#ankerMed vennlig hilsen Tommy Paulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg fant en Karen Birgitte 4 år vaksinert i Trondheim med far Mølner Andreas Wold. Det er den samme som er døpt i Domkirken som nr 136 til høyre, født 7/11-1804 med foreldre Møller Anders Wold og Beret Margrethe Lykke:LenkeVeldig ung til å bli mor i 1820, men umulig er det vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.