Gå til innhold
Arkivverket

[#25083] Kristian Olsen Leinan f 1857, bodde i 1884 i Trondheim


Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Kristian Olsen Leinan f ca 1857 (Hvor ?) gift med Karoline Margrethe Pedersdtr. Bøckmann. De hadde bl.a. datteren Signe Fredrikke Leinan født i Trondheim 30.04 1884. Karolines foreldre er fra Ytterøy og Karoline er født 22.11.1853 i Mosviken. Det jeg er på jakt etter er Kristians foreldre og fødested. Håper på snarlig hjelp. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette var en liten nøtt, og jeg har ikke kommet noe videre med Kristian Leinan. Men her er i allefall Karoline Leinan og barna i folketellingen 1900 for Trondheim Lenke. Men hvor er Kristian?Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg har sett i Trondhjems Adressebok - startet på 1895, da den yngste datteren ble født. Kristian Leinan, skomaker, bodde da i Prinsens gate 37. I 1896 og 1897 bodde han i Rebslagerveiten 6. Etter dette er ikke han nevnt i adresseboken.I 1899 er Karoline Leinan oppført i Rebslagerveiten, driver en vaskeriforretning. I 1900/01 er heller ikke hun nevnt. I 1902/03 finner jeg henne boende i Vor Frue Stræte 1, som ENKE. Døtrene Olga og Signe (begge butikkjomfruer) bor samme sted. 1904/05: Karoline Leinan, enke, bor i Holstveiten 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Jeg tenkte faktisk på adressebøkene, men Astrid R. kom meg i forkjøpet. Adressebøker fra midten av 1880-tallet ligger for øvrig på nettet Lenke. Giftermålet i aktuell kirkebok / aktuell menighet vil ev. også gi svar på hvem som er brudgommens far, et annet alternativ kan være å se om han er registrert i en ev. innflytterliste.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Her er en oversikt over hva som er mikrofilmet av kirkebøker for Sør-Trøndelag Lenke. Statsarkivet i Trondheim kan være et alternativ, eller så er nærmeste bibliotek også en mulighet mht å se om det finnes leseapparat og mikrofilm der, ev. om film kan lånes inn.Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Lundhaug  Aalberg

Takk for svarene. Har funnet Kristians dødsfall og der sto oppgitt fødselsdato og år, også at han var født på Byneset. Måtte levere slektstavla til fødselsdagen igår, men skal på Statsarkivet og leite litt i kikrbøkene i morgen . Vi har lovt å 'prøve' og finne hans foreldre. Tidsnød i denne oppgaven nemlig. Hadde bare 14 dager på oss. Skulle tro vi hadde startet med slektsgransking igår og ikke for 10-12 år siden. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.