Gå til innhold
Arkivverket

[#25131] Fjellstad?


Gjest Bente Fjellstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Fjellstad

Hei Jeg leter etter Kåre Fjellstad f. rundt 1920?? d. 1978.(Dette er farfar til min mann) Foreldre: Albert Fjellstad og Tekla??? Tror dem skal være fra Raufoss eller Toten?? Dette er alt jeg har.. Noen som vet noe om disse? mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fjellstad

Hei Geir. Takk for tipset, har nå lagt inn en etterlysning der også.Hei Tor. Har sendt deg en mail..Flere tips til å finne disse personene mottas med stooor takk!!mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

I folketellingen for 1900 finner jeg en Albert Olsen på gården Fjellstad i Sørreisa, Troms. Han er født 1880, er fisker, jordbruksarbeider og husmannssønn. Han er den eneste jeg får opp ved å søke over hele landet på fornavn lik albert og gårdsnavn børjar på fjel. Men hans sedvanlige bosted er et annet enn Fjellstad, nemlig Sørstrøm, så dette er vel neppe han du søker? Med mindre han ble lenge nok på Fjellstad til at han tok navn derfra - -?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fjellstad

Tror jeg må finne ut mer om Kåre Fjellstad før jeg går noe særlig videre på dette. Han var Jernbanearbeider i 1946 i Oslo. (står det på dåpsattesten til min svigerfar) Får finne ut hvilken kirke han ble født i. Raufoss. Har også fått opplysninger om at Foreldrene kan komme fra Fåvang eller Fåberg. Men faren døde på Raufoss. mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bente Fjellstad

HeiKåre Fjellstad er født 22.03.1922 (vet ikke hvor enda) og d. 26.10.1980 Vestre Aker kirke. Leter fortsatt etter foreldrene.mvh Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Fjellstad

Har funnet ut:Kåre Fjellstad ble døpt i Ski Kirke 10.09.1922. født: 22.03.1922. Faddere: Øyvind, Reinholt, Agnes Stallerud, Ringen på ski? og Alna Kristiansen.Far Albert Torgersen f. 1890.Mor Tekla Stallerud (har funnet henne og søsknene, men het da Kristiansen.)Det er Albert Torgersen jeg ikke finner foreldre til. Han skal være fra Sjåk, Raufoss, eller Gulbrandsdalen... Jeg finner en i Nordland, Bodin, som er født ca 1891. Hvordan finner jeg ut om han?Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.