Gå til innhold
Arkivverket

[#25132] Lagmannen Nils Hansen i Oslo, på begynnelsen av 1600 tallet


Gjest Karin Romstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Romstad

Hvem var Nils Hansen, lagmann i Oslo på begynnelsen av 1600 tallet, hvis datter Kristine var gift med lagmannen Viking Gunnarson Hus (1611-1668) fra Kinsarvik, Ullensvang ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Altså ikke lagmann i Oslo, men Christiania. Da kan han være lik den osloborgeren hvis jordebok fra 1625 ligger ute på min webside (www.vigerust.net under oslos historie, befolkningen 1590-1625, med lenke til kilden). Godset hans viser veien til slektninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Svigersønnen har jeg registrert som Witikind (Günther) Huus, begravet 17.03.1668. Han etterfulgte Niels Hansen som lagmann, men det vet du vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Beklager at jeg i min iver, trådde feil, og ikke skrev Christiania.I min uvitenhet om borgere i Christiania, ber jeg om hjelp til å identifisere ovennevnte lagmann Nils Hansen i Christiania og hans familiebakgrunn. Jeg trenger opplysningene i forbindelse med noen eiendomsforhold i Hardanger på 15-1600 tallet. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.