Gå til innhold
Arkivverket

[#25137] Lars Olsen Ytterbø i Halla


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Jeg har fått svar fra Riksarivet i Bergen, men kan ikke finne hvor Halla og Skogn er. Martha Johansdatter Stenersen er født(ifølge arkivaren) i Skogn 12 des 1902. Lars og Martha gifter seg i Bragernes 1928. De får sitt andre barn i Høyanger 17 mai 1939, Asle , han dør i okt 1939. Jeg spør om noen der ute kjenner disse menneskene? Ingen av de to er døde før 1966 i Høyanger. Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Er du sikker på at det er Halla og ikke Holla i Telemark?Her er det en Lars Olsen Ytterbø som passer fint:1900-telling for 0819 Hollen402 39 Hollen 8 55 1 Ytterbø2988 1 Ole Larsen Ytterbø m b Hf g Gaardbruger og skomager 1857 T N S2989 Anne Andersdtr. k b Hm g Gaardbr.kone, husgj. og kvr. 1871 Solum N S2990 Lars Olsen m b S ug Søn 1895 T N S2991 Anders Olsen m b S ug Søn 1897 T N S2992 Astrid Karoline Olsdtr. k b D ug Datter 13051900 T N SHolla, før skrevet Holden eller Hollen, er nå en del av Nome kommune.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Nå har jeg undersøkt litt mer, og det er nok den riktige Lars Olsen Ytterbø.I Holla-boka s. 699 står det at han var gift med Martha Stenersen fra Drammen, og at de hadde barnaOle, g.m. Ida Skudal, Sande i Sunnfjord, ogJohan, g.m. Magnhild Døskeland, Sunnfjord.Lars Olsen Ytterbø kjøpte en av Stenstad-gårdene i Helgen i Holla i 1933, og sønnen Johan Ytterbø overtok eiendommen i 1955. Johan og Magnhild har tre barn.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Spørs om ikke dette er foreldrene til Martha. Det er vel stor sjanse for at det skal stå født i Skoger og ikke Skogn siden de giftet seg i Drammen. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei og tusen takk , det virker meget sannsynlig hva dere kommer med her.Dette var nyheter hva denne grenen av slekta gjelder. Har noen noen ideer om hvilke kirkebøker jeg bør låne for å finne hvor Martha døde, hun kan selvfølgelig ha levet så lenge at det er innenfor fredningsgrensen. Spennende.....Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.