Gå til innhold
Arkivverket

[#25154] Foreldre/forfedre til Raymond Halvorsen født 26 des 1922 i Lier


Gjest Knut Haugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Haugen

Foreldrene til Raymond het Aksel Halvorsen og Magnhild Andersen. I tillegg til Raymond fikk de barna Sverre og Ingeborg. Raymond tjenestegjorde i Skottland under slutten av 2. verdenskrig og var senere i Forsvaret, bl.a. ved AR 1 i Ski. Han døde i 1972. I forbindelse med kommende slektsstevne i Skottland i 2005 ønsker jeg om mulig å identifisere foreldrene til Raymond og eventuelt eldre forfedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Bibliotekssektoren har kjøpt inn svært mye mikrofilm av kildermateriale, kanskje du skulle høre på nærmeste bibliotek om det er film og leseapparat der, eventuelt om film kan lånes inn?Eller så har Riksarkivet, p.g.a. ombygging, flyttet det mest brukte mikrofilm-materialet sitt til Deichmanske bibliotek, og her er en oversikt over det som finnes av kirkebøker for Lier i Buskerud LenkeGrethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Haugen

Takk for innspill. Det eneste sikre jeg vet er navn og fødselsdato og -sted for Raymond, samt navnene på foreldrene. Kirkeboken fra 1922 er ikke offentlig tilgjengelig. Har lett etter mulige foreldre i folketellingen for 1900 i Lier og nabokommunene. Der finner jeg en Aksel Vilhelm Halvorsen født 1895 i Drammen og to stk Magnhild Andersdatter i h.h.v. Røyken og Øvre Eiker. Den digitaliserte bygdeboken har jeg også lett igjennom uten å finne personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Knut Haugen

Takket være kirkekontoret i Lier (Frogner Kirke) kom jeg på riktig spor i jakten på Raymonds forfedre. Hadde riktig navn på far, men navn fra ekteskap nr. 2 på mor. Hennes pikenavn er Magnhild Elfrida Semsmoen, født på Kongsberg i 1900. Har i ettertid fått opplyst at Raymond var fetter til Petter Hugsted, olympisk mester i hopp i 1948 (født i 1921 død i 2000). Har ikke klart å verifisere slektsskapet ved hjelp av kirkebok for Kongsberg. Kjenner noen til foreldrene til skihopperen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.