Gå til innhold
Arkivverket

[#25164] Børuf E. Vrålstad og Eli (Øli) Olsdatter Skjeggedal, Åmli - etterkommere?


Gjest Rune Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Bjerke

Jeg har notert meg at Eli (Øli) Olsdatter Skjeggedal fra Åmli f 1858 ble gift med Børuf Eivindsen Vrålstad f 1843. Mye tyder på at dette er 2. ekteskap for Børuf, og at det er han som er selveier på Vrålstad i Åmli ved FT1865. (Her har jeg gjort notater med manglende kildeangivelse, men trolig fra Åmli-boka.)Noen som vet hvor det ble av Børuf og Eli? (Det er en Børuf på nedre Skjeggedal ved FT1900 gift med en Gunhild, og alderen på de to stemmer ikke verst, men jeg har ingen andre kilder tilgjengelig å sjekke mot.)Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Nå peker Familysearch i retning av at Børuf på nedre Skjeggedal (siste parentes i forrige innlegg) er en Aslaksen, så der har vi vel ikke riktig mann/par...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Landsverk

Børuf Eivindsen Vrålstad var gift 2. ganger. Første gang gift i 1864 med Signe Salvesd. Skjeggedal f.1842 d.1876. De fikk 4 unger : Asborg f.1866, Sigrid f.1869, Eivind f.1871 d.1874, Eivind f.1874 d.1936 Så giftet Børuf seg i 1878 med Eli Olsd. Skjeggedal f.1858. Etter mine notater som er fra Tovdal boka så har de antakligvis ingen unger.Den andre Børuf som du nevner er Børuf Aslaksen Skjeggedal f.1844 d.1910 gift 2. gang med Gunhild Tellefsd. Håkedal f.1857 d.1922. Dette er hennes 2. ekteskap.Dette finnes også i bygdeboka for Tovdal som er en del av Åmli nå.mvh Rune Landsverk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Da er Børuf-ene skilt fra hverandre - takk for oppklaringen, Rune. Inntil noen måtte hevde det motsatte, gir jeg Tovdalsboka siste ordet mht Børuf og Elis (manglende) etterkommere.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Hmm, jeg stusser litt.Den Børuf du viser til i 1900 trodde jeg var den samme som Børuf som er sønn på Fiskvatten i FT1865. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60929&gardpostnr=151&merk=151#ovre>LenkeMen i tråd med ditt innlegg (3) ser det jo ut til at Børuf Vrålstad er på Vrålstad i FT1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.