Gå til innhold
Arkivverket

[#25165] Nicholas ''Nick'' P. Foss, fødd i Noreg i august 1857, til N.Dak.- kven var han?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Nicholas ''Nick'' P. Foss, fødd i Noreg i august 1857, utvandra til Amerika før 1893, for då gifte han seg i Grand Forks, ND med Ella Thompson McCaffrey, fødd 7.3.1875 i Buffalo Co., WI av foreldre frå Luster i Sogn. Nick var målar, og dei budde i Grand Forks, ND, men vart skilde kort etter 1900. Eg har diverre ikkje notert noko utvandringsår for Nick!Kan nokon hjelpa meg identifisera Nicholas ''Nick'' P. Foss og opphavet hans i Noreg?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I'am not exactly sure of what your asking, i think someone with access to Grand Forks vital records of 1900-1907 might find him, maybe someone at usgenweb could help; in the 1910 census Ella and her kids live with the 'new' husband of 3 years, she has remarried, his name is Nils Johnson, age 38, in Grand Forks. Her son, Arthur J. was born Feb 1899 and her daughter, Mabel L. was born Mar 1895 and Nick came to us in 1877, worked as a printer, per info of the 1900 census. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Thank you very much, Roger, for your message regarding Nick Foss and his family.I am trying to identify Nick Foss, i.e. his original name and his background in Norway. Obviously I would also like to know what became of him in America!Two questions:* I have interpreted Nick's occupation as that of a painter, rather than a printer. Maybe you could recheck?* There is a Nick Foss in 1910 residing at Minot, Ward Co., ND, but there is no age or anythig else given about him, so maybe it's a different guy? I think he was a prisoner in the County prison. What do you think?I have asked someone in Grand Forks for local assistance, but after the 1997 flood a lot of records have been ruined, including all of the old divorce records (as well as a number of land records)!Thanks again for your help!Very sincerely yours,Lars E. Oyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

I would need to view the film to be absolutely certain, but it looks more like his r than a, i think printer. If he is not listed in death records in Grand Forks, then the 1910 surely could be him. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Grand Forks, North Dakota Directories, 1889-92-----Name: Nicholas P FossCity: Grand ForksState: NDOccupation: painterYear: 1889, 1890Business Name: T C Canniff & SonLocation 2: boards Hotel Gorden-----Jeg fant også noen andre personer som het Foss i Grand Forks, tar dem med jeg. De kan jo være i slekt.Hans A Foss Grand Forks ND Secy, Ed and managerMollie Foss 022 Belmont avenue Grand Forks ND domesticNicholas P Foss Grand Forks ND painterOsmund Tharaldson; Hans A Foss; Edward Lund 110 S 4th Grand Forks ND president; Secy; treasurerAugust Foss Grand Forks ND carpenterHans A Foss Grand Forks ND secretary and treasurerNicholas P Foss Grand Forks ND painterEdward Lund; H A Foss 19 to 21 Herald block Grand Forks ND president; secretary and treasurer, publisher-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ikke lett å finne noen kandidater som drar herfra i 1877 ...., fant en som drar sammen med sin bror fra Kristiania [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=42272&merk=42272#ovre>Lenke :Nicholous Nilsen 20 år. Han lyver på seg noen år, men ser ut i følge tellingen for 1865 å være født i 1857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Vanskelig å finne denne karen i 1880, men kan det være han som har beveget seg til Fort Lincoln Burleigh North Dakota? Lenke Alderen svinger litt. MEN hvor P'en i naavnet kommer inn vet jeg ikke. KAn hende jeg er helt på vidvanke nå. Det positive...er at U'en i NicholaUs nå er vekk. Vi nærmer oss...kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Roger og Nina for nye innlegg.Med dette kan me slå fast at yrket til Nick Foss var målar (painter); derimot trur eg kanskje det er å trekka strikken litt vel langt å tru at Nicolai Nilsson kan vera identisk med Nick P. Foss, men ein veit aldri; desse amerikafararane fann på so mykje løge!Eg takkar nok ein gong for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.