Gå til innhold
Arkivverket

[#25187] Johanne Amundsdatter f.13.09.1837, Fåberg


Gjest Anne Karin Enger
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Karin Enger

Hei.Johanne Amundsdatter var født 13.09.1837 og var min tippoldemor. I 1867 ble min oldemor Anna Fredriksdatter født. Hennes fra het Fredrik Johansen f. ca.1850.antagelig i Fåberg. Dette er det jeg vet om ham. Fjøsgutt ved Jevne i Vingom ved folketellinga i 1865.. Da oldemor Anna ble født i 1867 var han ved Audenhus i Vingrom. Muligens dro han til Amerika.Skulle gjerne visst noe om hans videre liv og om forfedrene hans. Hvor stammet han fra etc...Jeg vet helle ikke mye om min oldemors forfedre. Finnes det noen som i sin granskning har kommet inn på disse 2 personene. Gi meg et vink. TakkMed hilsen Anne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagenq

HeiAnna uægte f 10-9-1867, døpt 20-10 i Fåberg. Foreldre: ungk Fredrik Johansen N. Oudenhuus og pige Johanna Amundsdatter Døsen.Annas mor Johanne født 13-9-1837, døpt 17-9 i fåberg. Foreldre: Amund Olsen V.Frujordet og Ingeborg Iver4sdatter V.Frujordet.Info fra kirkebøkene har jeg funnet her: [url="http://www.arkivnett.ol.no/>http://www.arkivnett.ol.no/. Velg databaser øverst på siden. Her kan du søke i kirkebøker, og sikkert finne mye mer enn jeg har gjort. Fadderne ved disse to dåpene står også der, selv om jeg ikke har tatt dem med her.Johanne Amundsdatter finner du trolig på Døsen i 1865 Lenke Dette er trolig familie. Ole Christoffersen garbrukeren på Døsen ser ut som han var en av fadderne ved Johanne's dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagenq

Her krysset det seg litt. Selvfølgelig er jo annas foreldre funnet. Det jeg mente å si var at jeg har ikke sett dem etter annas dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen
Lenke. Det kan absolutt være anna vi finner her i 1875. Foreldrene kan jo ikke ha utvandret uten å ta henne med vel. Om dette er rett Anna, tror du ikke da at foreldrene er døde ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.