Gå til innhold
Arkivverket

[#25195] Kirkebøkene fra Strinda,inneholder de ikke Bakke sogn?


Gjest Kirsten Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Holterud

På RA i Oslo har jeg lånt film HF1220 Strinda og funnet tre barnedåper fra Bakke sogn, i 1786 Christiana Maria, i 1788 Hans Ulrik og i 1790 Hellena Maria, alle med foreldrene Jens Rosenlund og Maren Maria Koch/Kock. Disse tre kan jeg ikke finne i Strinda kirkebøker som er lagt ut på nettet. Er det en bevisst grunn til dette, eller er det en 'glipp'?Hilser fra kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders Lauglo Gjervan

Nåværende Malvik kommune var inntil 1891 en del av Strinda kommune. De kirkebøkene som noe misvisende ligger under Strinda kommune omfatter Malvik kirke og Hommelvik kirke. Disse kirkebøkene ble registrert av RHD i forbindelse med utgivelsen av Malvik bygdebok, bind I-III,i 2003 av historiker Kåre Forbord. Noen planer om registrering av kirkebøker forøvrig i 'gamle' Strinda kommune kjenner jeg ikke til. Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.