Gå til innhold
Arkivverket

[#25209] Johan Fredrik Andersen f 1860 i Qværnæs prgj Averøy/Møre og Romsdal


Gjest Stig Mortensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Mortensen

Er på leting etter en bror av min tippoldemor: Johan Fredrik Andersen ble født på i Qværnæs prgj i 1860, på gården Vebenstad.Hans far var Anders Nielsen Vebenstad f 1817 i Qværnæs prgj og hans mor var Guri Frederiksdatter, f 24 november 1823 i Thingvolds prgj.Etter at han ble konfirmert i 1875 finnes ingen flere opplysninger om ham, og det spekuleres i en bygdebok om han utvandret til Amerika. Jeg har søkt, men ikke funnet ham.Er det noen som kan hjelpe?Om det kan hjelpe, hadde Johan Fredrik følgende søsken (han var yngst) Niels Andersen f 1844 Ane Maria Andersdatter f 1846 Fredrikke Andersdatter f 1848 Olava Henrika Andersdatter, f 1850 Anna Petrine Andersdatter, f 1851 Anna Marie Andersdatter, 1855 Hanna Gurine Andersdatter, f 1858Er det noen som kan sitte på bilder av familien til Anders Nielsen Vebenstad?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Mortensen

Hei, Helge. Jo det kan det være. En del av slekten tok gårdsnavnet og jeg har faktisk ikke tenkt på det selv, når jeg søkte på utvandring. Du får vel ikke opp noen epostadresse på de du finner i telefonkatalogen? Har du mulighet til å ta ut navn og adresse og sende det til meg?Mvh Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Her kommer 2 Anders'er i USA:.....................Andrew M. Vebenstad 2141 Stirrup Ln, Toledo, OH 43613....419-475-2389---------------------------------------------------- Andrew M. Vebenstad 1365 Bedford dr., Temperance,..................... MI 48182..........734-847-2955..------------------Den norske Anders Vebenstad er mitt søskenbarn, derfor interesse for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Begynner forfra jeg. Det ble litt langt sprang til telefonkatalogen ... Her er familien i 1865 LenkeKjenner du til om andre i familien emigrerte og i tilfelle hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Er Smiseth et navn du er kjent med? Jeg finner ikke denne karen i 1865 Lenke John F. Smiseth, født 1860, bosatt Kvernes, til Michigan i 1887. Kan det være Johan Fredrik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Mortensen

Takk for det Helge. Siden det er ditt søskenbarn - kjenner du til anene videre bak? Kan de ha felles aner med de jeg har nevnt tidligere? (Anders Nielsen Vebenstad og Guri Fredriksdatter) Til opplysning kan jeg nevne at far til Anders Nielsen Vebenstad var Niels Pedersen Vebenstad f 1786 d 1857. Gift med Andriana Andersdatter Kjørsvik, f 1793.Hei, Nina, Smiseth kjenner jeg dessverre ikke til. Har heller ikke direkte kjennskap til at flere i familien utvandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Vi er søskenbarn på morsiden, så dessverre vet jeg ingenting om Vebenstad-aner. Endre Holten, Eide er bygdaboksforfatter for indre Bådalen. Ellers holder jeg fast ved mulig telefonkatalog-spor. Jeg har selv en gang funnet slektning i USA på den måten, men da må navnet være sjeldent og bevart der, og det er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.