Gå til innhold
Arkivverket

[#25225] Ellert Garbo,Bergen 1645-1711


Gjest Karina Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Han finnes i NK.Han var fadder for barna til Herman/Harman Garbod (død før 29/5 1705) gift med Anna Jensdt.Navnet er også skrevet Garbads/Garbold, men hovedsakelig Garbode.Ellert Garbadis qvinde begr. i NK under stolene, med alle klokker og l.p. (likpreken?) 23/11 1700.På FS har jeg funnet etternavnet Garbode i hovedsak fra Duderstadt, Hannover, Preussen, uten at man kanskje skal legge for mye i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karina Hansen

Jeg vet ikke hvorvidt han hadde et annet `farsnavn` enn Garboe. Det hadde vært interessant å vite,og kanskje hjelpe på for å finne ut av hvem som var far og mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du finner flere opplysninger om Garboe i Koppskatten for Bergen 1683 og 1689, Formuetaksering 1657 Bergen? , Geseller i Bergen? Grunnbok for Bergen 1686: nr. 281 og 359 (jeg har sjekket 1-499)., Register til pantebok for Bergen Henrik Garbrok og Elert Garboe . Du får se selv hva det står og om du forstår det. Alt er her i DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.