Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Carsten Friis Fischer

[#25230] Niels Olevarius død 1771 i Langesund

Recommended Posts

Niels Olevarius. Død 1771 i Langesund.Jeg ved, at han var gift med Helvig Andersdatter Kirketerp (Kirchetorp).Men hvad var hans titel ?mvhCarsten Fischer

Guest Grethe Flood

”SKIFTER FRA LANGESUND (http://www.sorter.biz/Bamble/langesk.htm) Avskriften en foretatt av Kersti Sorter. Avsluttet 28/2-96. Med forbehold om feil.FRA BAMBLE SKIFTEPROTOKOLL FRA CA. 1700 – 18001771 18/12 Protokoll 9 fol. 501 LangesundNiels Olevarius + g. Helvig KirketorBarn: 1. Henrik Nielsen, 3 †rBrt. 12 - 0 - 20 Net. 2 - 3 - 12'

Takker og bukker.Desværre står der så ikke noget om hans titel i skiftet. Måske en anden ved det ?mvhCarsten Fischer

Guest Torkil Lier

Hei Carsten! Ifølge mine notater var Niels Olivarius styrmann. Mvh.Torkil.

Hej TorkilAlletiders.Jeg kan se i en base over skippereksamener fra Københavns Navigationsskole at en Andreas Olivarius i begyndelsen af 1800 tallet har taget skippereksamen derfra. Han kan jo udmærket også havde været nordmand.Hvorfra har du dit notat ?mvhCarsten

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.