Gå til innhold
Arkivverket

[#25234] Skriftbehandling av spesielle bokstaver som ae, oe, aa, ue osv. virker ikke.


Gjest Helge R. Naess
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Naess

Ae, oe, aa ??? Anette S.C. har tidl.hjulpet meg med dette og alt virket lenge perfekt i vanlig skriftbehandling. Men etter 'det nye systemet' blir jeg 'slaatt ut' (dvs.alt forsvinner naar jeg forsoeker aa skrive et innlegg til DIGITALARKIVET med ekte ae osv., (men bare hos DA)og det er mystisk.Jeg aner ikke om det er noen sammenheng med omleggingen hos dere. I all vanlig korrespondanse og E-post har jeg ikke denne vanskeligheten, bare etter framkomsten av 'det nye systemet' (??) uten at jeg kan forklare det.Takknemlig for raad. Beste hilsen, Helge Naess

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det har ikkje skjedd noko som helst med debattforuma i det siste. At du har problem med dei norske bokstavane kan kanpt ha noko med forandringar hos oss å gjera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takker forsaavidt. Ante at dette ikke er det som du tenker mest paa om dagen. Kanskje jeg plager DA med slike spoersmaal som er paa kanten. Men jeg har jo tidligere faatt litt praktisk hjelp fra Anette S.C. ('beyond the call of duty' ?) - Har hun noe aa tilfoye ?Dette er som sagt et problem som bare oppstaar i korresp. med DA. Med forbloeffelse ser jeg at andre utenlandske korrespondenter kommer fram med sin perfekte danske ae osv. og innser derfor at det kan vaere er et lokalt problem hos meg noe jeg finner at det er vanskelig aa forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Helge, jeg bruker ASCII codene:Alt 146 for Æ ...... Alt 145 for æAlt 0216 for Ø ...... Alt 0248 for øAlt 143 for Å ...... Alt 134 for åHilsen, Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Takk for din vennlighet, Barbara. Det er saa mange som deg i DA og jeg blir helt roert over aa se hvor hjelpsomme folk er. Og flinke er de ogsaa.Dessvere er det slik at jeg ogsaa bruker ASCII kodene, men det gaar altsaa ikke for DA, - dette gjelder bare naar jeg som f.eks.naa vil skrive et innlegg til DA. Mange takk for ditt forsoek og beste hilsen fra Helge Naess, London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Huff, ja, jeg husker nå at vi begge hadde en problem med den Num-lock knappen. Den hadde tilfeldigvis blitt trykket på (tema 19582).Hilsen Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.