Gå til innhold
Arkivverket

[#25245] Rendalen


Gjest Tom Smedbakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Smedbakken

Lurer på om noen kan hjelpe meg med følgende :Lars Larsen Berger f.04.03.1882 på Høystad, Øvre Rendal, g.m. Thora Rødbekk f. 1891 på Setre, Midtskogen, Rendalen.Så er det etterkommere til følgende personer som jeg har lyst til å finne ut mer om, alle er barn av forannevnte personer :Karen Larsdatter Berger f.1909 g.m. Melkior Lilleengen f.1894 - Søndre Lilleenget, Øvre Rendal Gunvor Berger f.1911 g.m. Halvard Simensen f.1906 - Oslo Sigurd Berger f.1915 g.m. Kristine Tobro f. 1916 i Tylldalen Thora Berger f.1918 g.m. Henrik Brendhagen f. 1907 i Romedal [Redaktøren har fjernet opplysninger om personer født etter 1920]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at en del av barna til Lars og Thora har ektefeller som er født i Oslo. Det kan kanskje bety at de var bosatte seg her? Opplysninger om folk som er bosatt i Kristiania/Oslo etter 1900 kan du f.eks. finne i de kommunale folketellingene i Byarkivet i Oslo, Maridalsvn. 3, 0178 Oslo Lenke. Kommunale tellinger eldre enn 60 år er fritt tilgjengelige for publikum. Tellingene er ordnet gatevis, så da kan du bruke adressebøkene og finne navn og adresse på den aktuelle personen og så gå til folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

Når jeg aktiviserer min egen lenke, kommer riktig oppføring fram, men med overskrift 'Soldatmanntallet for Overhalla'. Aner ikke hvor soldat-ideen kommer fra...Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.