Gå til innhold
Arkivverket

[#25254] Johan Nilsen født ca 1847 eller 49 i Varmland i Sverige


Gjest Heidi Boysen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Boysen

Jeg trenger hjelp til å finne han. Det er min tippoldefar. Han bodde i Larvik i Løkkevejen 8 og var gift med Maren Andrea og de hadde ei datter som het Kathinka. Johan hadde et forhold på si med min tippoldemor som resulterte i min oldefar. Men hvem var denne Johan Nilsen og hvor kom han fra. Jeg vet at Johan Nilsen kan være fornorsket. Jeg vet ikke når han kom til Norge, men dattera er født rundt 1893. Tror han kan ha jobbet rundt Oslo distriktet, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Du bør nok være mer spesifikk. Prøv å finne han innreist til det sikre området du kjenner til. Som oftest måtte man ha med en attestseddel for å gifte seg. I giftemålet til Maren kan informasjonen ligge.Ofte hadde prestene også egne arkiv , som kan finnes på Riksarkivet. Senest forleden dag var jeg på Kongsberg og fant en attestseddel fra en svensk innvandrer som nettopp kom fra Värmland. Den var fra 1860.Värmland er rimelig stort. Ditt spørsmål vil være som å spørre etter en Johan Nilsen som kom fra Østlandet.Men , lykke til!!mvhTormod Thoresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Familien i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00707&gardpostnr=1734&personpostnr=8020&merk=8020#ovre>LenkePå Fam.search finner jeg et giftemål i Brunlanes mellom Johan Nilsen og Maren Andrea Ingebretsdtr. den 27-10-1882. Fedre er Nils Andersen og Ingebret Andersen.Maren Andrea i 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har ikke du et identisk tema et annet sted? Nr. 25255Her er familien i Løkkeveien 8, Larvik i 1900. Datteren Katinkas fødselsdato er oppgitt til 23.05.1893. Johan Nilsen er gråsteinsmurer, født 21.03.1849 i Värmland, Sverige [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1900&knr=0707&kenr=037&bnr=0018&ln=01>LenkeEn mulig kandidat til Johan Nilsen / Nilsson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Boysen

Hei alle sammen. Jeg har et tema om han, men det er gammelt, så jeg tenkte ta det opp på nytt for å se om jeg fikk noe annen info. Og det fikk jeg. Takk. Han skal være født 21 mars så det må være han som er funnet her. Tusen hjertlig takk!!!! Min oldefar var Harald Oskar Andersen født 14 juli 1901 og hans mor var Charlotte Sofie Olsen (i folketellingen for 1900 er hun omtalt som Olsen, men hun tok Andersen senere. Sikkert etter sin far, Anders Olsen) Jeg har slekten til Charlotte. Takk nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei. Jeg ser at du har lagt inn et spørsmål på Anbytarforum.Kanskje lurt å legge spørsmålet inn under Brunskog Sokn, da kommer det på riktig sted. Sannsynligheten for å få svar er kanskje noe større.Lykke til!mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.