Gå til innhold
Arkivverket

[#25256] Karl Andres Bertilsen og Helvina Johannesd. g. Kongsberg 1879?


Gjest Nina Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Karlsen

Maryann Little i Canada ønsker å vite om Karl Andres Bertilsen og Helvina Johannesdatter, gift 15. November 1879 i Kongsberg, Buskerud, hadde etterkommere. Kan noen hjelpe?Evt. annen informasjon om denne familien vil også være velkommen (det var Anton som emigrerte):Fledsberg, Myra 1865 Johannes Hans. 43 m Sandsvær Birte Marie Pedersd. 43 k Sandsvær Hans Petter Johannes. 20 Sandsvær Peder Johannes. ug 16 m Sandsvær Johan Johannes. ug 11 m Sandsvær Anton Johannes. ug 2 m Flesberg Helvine Johannesd. ug 13 k Sandsvær Petrine Johannesd. ug 8 k Sandsvær Andrine Johannesd. ug 5 k Flesberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Helvine og familien på Myra (plass), Sandsvær, Buskerud, 1865: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0631&kenr=0002&bnr=0110&ln=000>LenkeI 1900-tellingen finner jeg en Helvine, født 1854, Sandsvær, bosatt i Kongsberg og gift med gruvearbeider Karl Elvesæter. De har ikke mindre enn 10 barn født mellom 1880 og 1898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen!I FamilySearch/IGI finner jeg to registreringer på Karl Andreas Bertilsen:1) født 23.05.1856, Kongsberg, sønn av Bertil Elveseter, gift 1879 på Kongsberg med Helvine Johannesdatter [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=500219585748&lds=1®ion=12®ionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke. 2) Døpt 27.09.1856, Kongsberg, sønn av Bertil Knutsen og Anne Marie Eriksdatter LenkeOg her er Karl Andreas med foreldre og søsken i Kjennerudgrenda / Jondalsgrenda, Kongsberg, 1865. Familiens navn skrives i 1865 Elevsæther. Lenke.Faren til Karl Andreas arbeider ved Kongsberg Sølvverk, og jeg legger ved en lenke som henviser til en kort historikk om sølvverket, bl.a. på engelsk (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei, Johannes Hansen og hans familie er omtalt i Flesberg-boka bind VI side 553 under gaardsnr. 132 TrøllsåsJohannes Hansen Bringsrud,som kommer fra Sandsvær er omtalt i Sandsværs historie bind VI side 58 under gaarden Laugerud og kona hans Berte Marie som er datter av den siste klokkemakeren i Sandsvær, Peder Pedersen Hørtvedt/Aas (Per Persen) er omtalt i Sandsværs historie bind IV side 362 under gaarden Gunnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Nina, Grethe og Arnt, Dette var jo interessant. Jeg holder på med historien om Kjennerudgrenda, og Bertel Knutsen Elveseter og hans familie bodde på plassen Seterdalen i Kjennerudgrenda i ca. 40 år. (Jeg har ikke pantebokinnførselene i hodet, men jeg kan inne dem). Bertel var sønn av Knut Bertelsen Elveseter i Jondalen, og får jeg litt tid på meg skal jeg grave fram mer. Jeg prøver jo å grave fram hvor det ble av barna til Bertel, og da er det jo fint å få opplysninger som her. Nina, hvordan kommer Maryann Little inn i bildet ? Johannes Hansen Bringsrud er sønn av Hans Jonsen Bringsrud på Laugerud, og han var sønn av Jon Kristensen Bringsrud på Trollerudmoen (han er min slektning !) Bringsrud-folka, som kom fra Venabygd (Ringebu) har jeg en god del stoff om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Karlsen

Maryann er etterkommer etter Helvines bror Anton. Jeg har også vært i kontakt med etterkommere etter Helvines sønn Harald i Statene. Kontakt meg på ninakarls@hotmail.com hvis du vil ha e-postadressene deres! Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.