Gå til innhold
Arkivverket

[#25262] Felleskatalogen lansert


Gjest Bent Vangli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bent Vangli

HeiTorsdag 28. oktober 2004 åpnet riksarkivar John Herstad tilgangen til Felleskatalogen. Felleskatalogen er en database som forteller hva som finnes av papirbasert arkivmateriale i hele Arkivverket. De som tidligere ha brukt den gamle Hovedkatalogen vil nå møte en raskere og mer komplett søkemotor. I enkelte svært få tilfeller kan man komme helt ned til dokumentnivå så sant registreringen er gjort på det nivået. Blant annet er det tilfellet for enkelte fotografier.Som en øvelse kan man for eksempel på fritekstsøket prøve med 'kirkebok kirkebøker'. På vanlig måte søker dette opp alle forekomster hvor ett eller begge av ordene forekommer. Kanskje finner dere noe dere savner?LenkemvhBent Vangli IT-sjef Arkivverket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexander Lange

Felleskatalogen så svært god og brukervennlig ut! Bra jobbet!Jeg vet at dette spørsmålet har vært oppe tidligere, og beklager å ta det opp igjen. Men jeg lurer på tilgjengeligheten til arkivene, siden Riksarkivet er stengt. Tar jeg kontakt med Byarkivet, hvis jeg f.eks. ønsker tilgang til dette: LenkeHvor lang tid i forveien bør jeg ta kontakt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.