Gå til innhold
Arkivverket

[#25271] Anette Olsdatter f. 1860/61 i Eidsberg


Gjest Per Kåre Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Kåre Olsen

Anette Olsdatter og hennes mann Henriksen utvandret til Amerika trolig i 1893. Hun flyttet med foreldrene Ole Johannessen og Maren Andersdatter til Fredrikstad omkring 1870 og utvandret derfra. Søker deres slekt i Norge og USA. e-mail: perkolsen@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er Anette og hennes foreldre og søsken i 1865 på Børgaas (plass), Eidsberg, Østfold: [url="http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0125&kenr=0008&bnr=0123&ln=000>LenkeHvis dette er de rette Ole Johannesen og Maren Andersdatter, så gifter de seg i Rakkestad i 1852 Lenke. Brudgommens alder er oppgitt til 26 år (født ca. 1826) og brudens alder til 24 år (født ca. 1828). Far til brudgommen er Johannes Samuelsen, mens brudens far er Anders Larsen Lenke.Jeg finner en Ole Johannesen er døpt 15.05.1827 i Rakkestad, sønn av Johannes Samuelsen og Ingeborg Halvorsdatter Lenke.I folketellingen 1865 står det at Maren Andersdatter er født 1831 i Skjetvedt – dette høres ut som Skiptvet. I FS har jeg ikke funnet noen Maren Andersdatter født i Skiptvet 1828 / 1831 med far Anders Larsen. Derimot finner jeg en Maren Andersdatter døpt 1832 i Rakkestad, datter av Anders Larsen og Ragnhild Andersdatter. Dette er kan være helt feil Maren Andersdatter, men jeg legger ved lenken likevel Lenke Her vil ev. kirkebøkene kunne gi svar på ”gåten”….Her er barn som jeg har funnet i FS med foreldre Ole Johannesen og Maren Andersdatter:Anne Kristine, født 01.07.1857, Eidsberg LenkeAnette Helene, født 25.02.1860, Eidsberg LenkeJohan Anton, født 19.10.1862, Eidsberg ( i folketellingen står det for øvrig Johan K.) LenkeOline Mathea, født 01.06.1865, Eidsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.