Gå til innhold
Arkivverket

[#25275] Skifteprotokoll for Trondheim.


Gjest Evy Sander Meling
 Del

Recommended Posts

Gjest Evy Sander Meling

Er det noen som har tilgang til skifteprotokoll nr 20 B. 1794-1810 for Trondheim og kan sjekke om det står noe om evt barn til Jens Joensen Klet fol.519 B ? Mvh Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Du kan sende en mail til Statsarkivet i Trondheim statsarkivet.trondheim@riksarkivaren.dep.noog spørre om de vil kikke, eventuelt kan du be om å få fotokopi. Jeg fikk 10 A4-sider her om dagen - rett i posten - regning fulgte med - kr 45,- (såvidt jeg husker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Hei EvyPrøvde å sende deg en mail, men fikk feilmelding. Kanskje jeg har feil adresses ?Ser forresten ut som om du har fått greie på det jeg skulle fortelle deg. Jeg fikk nettopp tilsendt årets årbok for Orkdal Historielag og der sto det en artikkel om Barbo-slekta i Talvik og om foreldrene til Jonetta Jensdatter Kipper Kleth. Det var skipper Jens Jonsen Kleth og Guru Iversdt. fra Trolla og Clemetsaune.Har du forresten fått svar fra Statsarkivet vedr. skiftet ? Det hadde vært moro å høre hva du fant ut.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Evy Sander Meling

Hei . Har vært på juleferie og har derfor ikke kunnet svare før. Fikk raskt svar fra Statsarkivet om hvem som var arvinger til Jens Joensen Kleth. Det var sønnen Jon Kleth. Datteren Karen Kleth g.m. Søren Clemetsaunet. Datteren Serina Klet 36 år, og datteren Jonetta Kleth g.m. Tøllef Barboe. Fikk ingen opplysninger om Guru Iversdt. Hun døde antagelig før han. Nå forstår jeg hvorfor Jens Joensen Kleth kjøpte gården Clemetsaunet. Vet du hvem som var Guru Iversdt.og Jens Joensen Kleths foreldre ? Har skiftet mailadresse siden sist. Den er esmeling@start.noHilsen Evy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.