Gå til innhold
Arkivverket

[#25284] Etterlysning fam. Knut Olsen fra Sanvig Moland i Telemark


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg etterlyser opplysninger om etterkommere til familien til Knut Olsen som var husmann på Sanvig. Jeg finner Knud Olsen og hans kone på gården Sanvig i 1865; [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60831&gardpostnr=134&merk=134#ovre>Lenke I 1900 ser det ut for at Knud Olsen er død og kona sitter igjen med barna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon K. Valebjørg

Fyrst frå Fyresdal Gard- og Ættesoge:Knut Olavson Øyane (1843-1930)frå Veakos 5b. Gm. Dagne Såmundsdtr.Lislemoen 1b (1846-1917) Born: Olav 1867 Margit 1869 Tone 1874 Midtbø Såmund 1881 Garmo Jon 1889 Midtbø ------------------ Så om Tone: Tone Knutsdtr. Midtbø 1874- 1. Kristian Pedersen 2. Lars Hanibald Kirkeby Barn: a Anne Kristine 1897- b Lilli Hedvig 1910-1910 Så langt bygdesoga. Du har nok bomma på Knut Olavson. All den tid Lars Hanibald er nemnd med fullt namn, meiner eg at dette er rett.Vesle Lilli Hedvig er nok død som spedbarn. Kor Tone vart av er ikkje kjent. Anne Kristine er nemnd som pleiebarn hos beste- foreldra i f.t. 1900.mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon K. Valebjørg

Tilleggsopplsning frå same boka: Tone kom til Tøyen i Hakadal og fekk barn att. Faren reiste Amerika (Død på Garmo?)jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Takk for alle opplysningene Jon! Det er nok riktig person som du har kommet fram til. Det er også riktig at Lars Hanibal Kirkeby dro til Amerika, det gjorde han alt i 1909 og ankom Ellis Island den 18 mai samme år. Ingen hørte fra ham siden (med unntak av noen få brev som han sendte), i Amerika fortalte han at han ikke hadde hverken slekt eller venner i Norge. Lars Hanibal døde i 1968. Så takk igjen Jon.Med hilsen Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.