Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Ellen Marie Sandvik

[#25287] Svensk gartner i Kristiania i 1860 - Johan Nielsen

Recommended Posts

Johan Nielsen er min tipp-tipp oldefar, og det eneste jeg vet er at han fikk en sønn (min tipp-oldefar)utenfor ekteskap i 1860 med Stina Halvorsen. Han var svensk og gartner.Sønnen Hagbarth Nicolai Nielsen ble født 25.03.1860 ved Fødselsstiftelsen (Rikshospitalet) i Kristiania, han er døpt samme sted 01.04.1860. Far er 'gartner Johan Nielsen' og mor er 'pige Stina Halvorsen'. Faddere ved dåpen er Martha Halvorsdatter og Anne Hansen. Hagbarth er konfirmert i Gamle Aker menighet 04.10.1874.Det kan være Johan som er gift med Karen Hansdatter i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301&gardpostnr=2034&personpostnr=47395&merk=47395#ovre>Lenke. Ifølge Familysearch giftet de seg 10.04.1864. Faren til denne Johan er Niels Nielsen i følge samme kilde.Er det noen som kjenner til min svenske gartner?Stina Halvorsens opphav er også ukjent for meg. Jeg har funnet henne i 1865 Lenke . Da er hun oppført sammen med sønn nummer to, som hun også fikk utenfor ekteskap med Hans Olsen Wilberg i 1864.Og i 1875 bor hun sammen med begge sønnene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Har du sjekket på f.eks. navnet Christina .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har sjekket på de fleste navn som jeg tror kan være forkortet til Stina.Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar opp igjen dette temaet i håp om at noen kan hjelpe meg.Ellen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.