Gå til innhold
Arkivverket

[#25287] Svensk gartner i Kristiania i 1860 - Johan Nielsen


Gjest Ellen Marie Sandvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Marie Sandvik

Johan Nielsen er min tipp-tipp oldefar, og det eneste jeg vet er at han fikk en sønn (min tipp-oldefar)utenfor ekteskap i 1860 med Stina Halvorsen. Han var svensk og gartner.Sønnen Hagbarth Nicolai Nielsen ble født 25.03.1860 ved Fødselsstiftelsen (Rikshospitalet) i Kristiania, han er døpt samme sted 01.04.1860. Far er 'gartner Johan Nielsen' og mor er 'pige Stina Halvorsen'. Faddere ved dåpen er Martha Halvorsdatter og Anne Hansen. Hagbarth er konfirmert i Gamle Aker menighet 04.10.1874.Det kan være Johan som er gift med Karen Hansdatter i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60301&gardpostnr=2034&personpostnr=47395&merk=47395#ovre>Lenke. Ifølge Familysearch giftet de seg 10.04.1864. Faren til denne Johan er Niels Nielsen i følge samme kilde.Er det noen som kjenner til min svenske gartner?Stina Halvorsens opphav er også ukjent for meg. Jeg har funnet henne i 1865 Lenke . Da er hun oppført sammen med sønn nummer to, som hun også fikk utenfor ekteskap med Hans Olsen Wilberg i 1864.Og i 1875 bor hun sammen med begge sønnene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.