Gå til innhold
Arkivverket

[#25302] Anna Dorthea Christophersdtr. Zinke f. 1768 fra Fredrikstad til Naustdal


Gjest Anders J. Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anders J. Moen

Anna Dorthea Christophersdtr. Zinke var født i Fredrikstad i 1768 og døde i Naustdal, Sogn og Fjordane i 1839. Hun ble gift med Ole Olson Fossen født 1765 død 1816.Hennes far skal være Christopher Zinke og Anna Olsdtr. Christopher Zinke skal i følge mine notater ha vært urmaker i Østfold - Fredriksstad? Moss?Omtrent på samme tid finner jeg på FS Maria Elisabet Zinke gift med Peder Syversen i Lesja 1797. LenkeNoen som vet noe mer om denne Zinkefamilien og hvordan Anna Dorthea havnet på en gård i Naustdal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Thorvaldsen

Urmaker Johan Christopher Zinche skal være født i 1725 i Thaldorf i SachsenForeldre er Maria Margaretha Hartmann og Johan Georg Zinche i Thaldorf i Sachsen.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Hallvard A. Vie

Som en av etterkommerne til Anna Dorthea Christophersdtr. Zinke, har jeg lett etter samme informasjon og jeg fant de samme foreldrene til Johan på FamilySearch http://www.familysearch.org (her klikker du 'Search for your ancestors in our vast record collections', deretter 'International og Germany)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Er det ikkje her snakk om den Ole Olsson Fossen f. 1765 som i 1790 gifta seg med Anna Mikaldotter Fossen f. 1765 og som i 1801 budde på Fossen i Førde med barna Ole Olsson 7 år, Niels Olsson 5 år og Alexandrine Olsdotter 3 år?.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard A. Vie

Jeg har tidligere sett navnet 'Mikalsdatter' i denne forbindelsen, og lurer på om det er en ren forveksling av navn i forbindelse med en registrering Anna Dorthea Christophersdtr. Zinke Fossen - eller Anna Fossen, som hun sikkert het til vanlig. For 1790 var jo det året Ole ble gift med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Hallvard A. Vie

Anna Dortheas mor var trolig Maria Fyren, født 1732 i Larvik. Det ser ut til at Maria ble adoptert av et søskenbarn av sin mor, og slik kom til Fredrikstad i 1738Se tema 30348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Holter

Opplysningene om Zinches foreldre i (4) er såvidt jeg kan se utelukkende hentet fra søk i Familysearch, og således ikke pålitelige. Den tyske Zinche-slekten er meget stor. Før man kan lete blant Zincher i Tyskland, bør man med sikkerhet kople Johann Christopher Zinche dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.