Gå til innhold
Arkivverket

[#25307] Hestad fra Fræna??


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei.jeg hjelper en hjelper fra Wisconsin. Hun har hjulpet meg meget og sitter nå fast med et spørsmål som har med Møre og Romsdal å gjøre. Der er jeg ikke særlig kjent.3 brødre dør i staten Washington:Anders Hestad født 12.11.1908 , jeg er rimelig sikker på at jeg finner han utreist fra Bergen 14.7.1928 , og det skal stemme med de opplysninger som foreligger. Han har har da navnet : Anders Knudsen Hestad , og var fra Fræna.Erling skal ha emigrert i 1926, men jeg finner ikke han. Hans brødre som finnes døde i Amerika er: Ivar Hestad født 4.4.1902 , dør i Seattle 1.7.1986, Erling Hestad født 31.12.1906 , dør på samme sted og adresse som Ivar 20.8.1982.I nekrologen til Erling står det lite men at han hadde følgende søsken: Ivar , Anders , Sverre , Asbjørn, Astrid Hestad og Borgny Grønset.Noen som kan hjelpe??mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Joda, men vi kjente til både Ivar , Anders og Erlings såvel deres fødsel som død.Men det som var det primære med spørsmålet var å få kjenskap til hvor de kom fra i Norge. Vi var også rimelig sikre på at de var fra ett eller annet sted i Møre og Romsdal. Eller hvem som var deres foreldre.mvhTormod Thoresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Sivert Perry Nerland

Denne familien er fra gnr. 27, bnr. 8 på Aure i Fræna kommune, Møre og Romsdal fylke. De er sønner av Knut Andreas Pedersen og Siri Anna Olsdatter Hestad på Aure. Flere opplysninger om denne familien finner dere i Bygdebok for Fræna, Gard og Slekt III, side 499 - 501 av Johan Julnes (Elnesvågen 2007)ISBN:978-8290839234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.