Gå til innhold
Arkivverket

[#25313] Lars Mikkelsen, f. 1745 i Verran


Gjest Severin B. Sjømark
 Del

Recommended Posts

Gjest Severin B. Sjømark

Hei:-)Lurer på om det er noen som har kjennskap til Lars Mikkelsen, f. 1745 i Verran i Nord-trøndelag. Han var husmann uten jord og han og kona Gjertrud Svendsdatter, f. 1745 bodde på Voldsetvaldet i Verran. De hadde to barn: Mikkel ig Ingeborg. Søker all informasjon om Gjertrud og Lars, spessilelt deres vielsesdato, søsken og aner.Takker på forhånd!!mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen Severin...Se kirkesognhistorien gjeldene Verran i innlegget jeg skrev til deg vedrørende Christian Petersen og Berit Johansdatter.I det materialet som er lagt ut på DA gjeldene Verran før innlemmelsen til Ytterøy prestegjeld fant jeg hverken Lars Mikkelsen eller Gjertrud Svendsdatter født i Verran.Jeg finner ikke at Lars og Gjertrud er gift i Ytterøy prestegjeld. Og jeg finner heller ikke at hverken Lars, Gjertrud eller barna dems Mikkel og Ingeborg er født i Ytterøy prestegjeld.Jeg finner derimot en Michel Larsen Bolmset konfirmert i Ytterøy kirke 9. august 1795, 17 år gammel, på side 132 i kirkebok 3, uten at jeg kan si att dette er en av dine. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Tusen Takk, Mette!! Kan være min Mickel Larssen Bolmset. Fint at du bryr deg med denne saken. Hadde og vært fint om du kunne sende meg mail om du fant ut noe nytt.mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Fant Lars Mikkelsen i folketellinga 1801 for Ytterøy. Lars er da 56 år, det samme er kona Gertrud. sønnen michel er 23 år og national soldat. Datra Ingeborg er 24. De bor på gården Woldseth i Verran.Slik står det om Lars:''Jordløs huusmand, lever af fiskerie og ved at gaae paa dagleje''mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Har gått gjennom samtlige vielser for Inderøy, og finner ikke Lars Mikkelsen og Gjertrud Svendsdatter viet der.Har heller ikke funnet noen av dem født i Inderøy.FS står for familysearch.org - mormonernes enorme slektsdatabase. VRI er egen bit av denne databasen; Vital Records Index.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Ok. Kan du lete etter barna deres da??De er:Mikkel Larssen,f. 1778 d.24.06.1860 Ingeborg Larsdatter, f. 1779 d. ??mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gyrid Jørgensen

Hei Severin, Dette er mine aner også, så jeg har også prøvd og kikke etter dem i Verran og omegn, men uten hell. På family search fant en Lars Mikkelsen og Gjertrud Svendsdatter som døper en datter Ingeborg 16. juli 1775 i Innset, Hedemark og tror muligvis at det dreier seg om denne familien. Har lånt disse kirkebøkene, men har ikke funnet yterligere opplysninger der. Hilsen Gyrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. innlegg 6. FS/VRI = Familysearch (mormonerne) og VRI er delen for avskrift av kirkebøker.Ser ut til at de ble gift i Meldal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Har nå sjekket etter Mikkel Larssen og Ingeborg Larsdatter, og finner ingen som passer i Inderøy.Vil likevel advare mot å tro blindt på oppslag i Familysearch, det er en meget liten del av det totalte kirkebokmaterialet som ligger der, og kvalitetssikringen på det som er, er ofte noe mangelfull.Jeg er sikker på at det finnes mange av kombinasjonen Lars Mikkelsen/Gjertrud Svendsdatter rundt omkring i landet disse årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Heisann Gyrid!!Lurte da siden dette er dine aner og om du knunne sende meg en fil(GEDCOM-fil??)med det du hadde på hele denne familien?? Det hadde vært veldig fint om du hadde gjort det så kan jeg sjekke mine data opp mot dine. mailen min er : severn@online.no Og en ting til: Har du noe mer over Lars og Gjertrud??Med stor hilsen Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Severin B. Sjømark

Søker nå alle andre som har Lars Mikkelsen eller en a de to barna som aner bortsett fra Gyrid som jeg allerede har kontakt med!mvh. Severin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.