Gå til innhold
Arkivverket

[#25348] Bygdebok Bømlo


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest helga Kallevik

Hei!Ja, Bygdebøkene for Bømlo består av 5 bind ( 4 av dei er gards og ættesoger). 'Geitung' finn ein i bind 2, Bremnes Sokn. Eg har raskt sett gjennom 'Geitung' utan å finna nokon Anders Engelson f. ca.1732 her. Men kan kanskje eg ha oversett han?mvh Helga Kallevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg har heller ikke funnet noen Anders Engelson f ca 1732, det fnnes ikke noen Anders Engelson ell. Engelsson etter hva jeg har sett, verken paa Geitung eller andre steder i Bömlo II. Tror ikke at jeg har oversett noe. Navnet Engel eksisterte paa Geitung, men senere. Det ble brukt baade som pikenavn og guttenavn.Mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Kan bekrefte at det som Rune skriver og viser link til er riktig. Ole Olsen Nedre Golten m. familie flytter til Geitanger i Fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her finner du Siri Holgersdtr. død Lenke En NN dør i 1759.Hun står oppført som Engel Geitangs Qvinde.Kanskje han giftet seg på nytt etter at Siri var død. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

HEI, da dette var det hyggelig å komme hjem fra jobb til. Her er nok det jeg leitet etter. Har bare rotet litt rundt feil. Takker alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.