Gå til innhold
Arkivverket

[#25349] Ulvested i Balestrand??


Gjest Renathe-Johanne Wågenes
 Del

Recommended Posts

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

Finner at det er et sted i Balestrand som heter Ulvestad. Kan dette være hjemstedet til Gunder Olsen f. ca 1759 som gifter seg på Askøy i 1794?? Han er da oppgitt Ungkar fra Ulvested. Balestrand er det eneste stedet her jeg finner som passer. Noen som har noen tanker om dette? Finnes det bygdebok der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Bortsett frå at Ulveset i Sund også bør vurderast, er vel garden i Balestrand den som kan passe best. Bygdebøker flest er ofte upålitelege, og Balestrandsboka er ikkje noko unntak, men ho finst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Eg har sjekka namna på gardfolka og husmennene på garden Ulvestad i boka 'Balestrand, Bygd og Ætter' av Jon Laberg. Det ser ikkje ut til at Gunder Olsen kom frå denne garden.Takk for foredraga på slektsforskardagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renathe-Johanne Wågenes

HEI, takk skal du ha Ottar. Jeg tror at kanskje jeg skal se på Sund, det er jo mye nærmere enn Balestrand og jeg visste ikke om den gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.